Soetkin* & Willem*

Soetkin* & Willem*

dinsdag 3 mei 2022

Een waarheid als een koe...


 

47 opmerkingen:

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het leven gaat hier beneden verder zijn gangetje; voor noma is er de 'stress' van de naderende verhuis, voor vriendin E. is 't voor de zoveelste keer bang afwachten wat de medische onderzoeken zullen uitwijzen en voor ons is het 'stillekes' verder doen sinds jullie** heengaan (in jouw geval, muzze*, al 5082 dagen...). En in O.? Daar blijft het ondergaan wat die gek uit dat grote buurland verder doet/laat doen. ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vanavond startte ik met een cursus 'Starten met schrijven' in het 'verre' B. Ene L.G. was/is onze lesgeefster. Pittig detail: zij is geboren in 1990. Slik. En volgens tinternet is het ook een straffe madam. Slik².
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Gisteren was jullie vriendin S*. jarig; morgen is het de beurt aan broer/oom K. Hij wordt er 65 en zal eerstweeks zijn werkbalpen neerleggen. Welverdiend! Morgen gaan we een feestje voor hem bouwen. Waaien jullie** over? Jullie** zijn welkom, meer dan welkom!
PS O ja, deze namiddag ging ik op werkbezoek bij U. waar één van 'mijn' zorgcliënten soms ook werkt. We kregen een interessante rondleiding. Nadien brainstormden we nog wat; de bijna 5-jarige zorgboerderij is immers op zoek naar een (echte) BV. (Voor de jubilee! Wie zoekt mee?)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was fijn om nog ne keer twope te zijn... Oom K. had 'dat' goed georganiseerd! En o ja, nicht S. liep er ook 'rond'. ;-)
PS Morgenvroeg 'mag' ik naar een begrafenis. Da's minder hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het klinkt raar maar er zijn 'mooie' begrafenisdiensten. In jullie** tijd probeerden we dat te realiseren, vanmorgen was het ook weer van dat!
Daarna moest ik rap veranderen van kostuum aangezien er een gedeeltelijke verhuis van/voor noma op 't menu stond. Ze zag er wat tegenop maar was achteraf toch blij met het voorlopige resultaat; met enkele kasten, een tafel en stoelen, een zetel, wat kaders en foto's oogde het inderdaad al wat 'affer'.
Maar dan was er opnieuw een changement de costume, aangezien er vanavond een herdenkingsmis was voor meter M*. (die morgen 104 kaarsjes mag uitblazen bij jullie**; wens je haar* proficiat?)
PS Vandaag was jullie vriendinneke L. 25 jaar jong; morgen zijn oom F. en diens schoonzoon K. op hun beurt ook feestvarken-van-dienst. Fladder gerust langs! En terwijl jullie** er dan toch zijn: 't is morgen ook Moederdag hé!? (Geven jullie** moemoe een dikke knuffel!?)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Moederdag (nummer zoveel na jullie** heengaan) loopt naar zijn eind. Gelukkig kreeg mama een hoop sms'jes en wats-epkes... en fladderden er vandaag ook tal van vlinders rond.
Ikzelf was vandaag een tijdje uithuizig omwille van een drukke job bij de harmonie (op de tuinmarkt in M.). Er was véééél volk en dus was er in onze gelegenheidsbar heel wat werk te doen. Ik ben dus alweer wat moetjes... (En morgen staat er alweer een nieuwe toedoe op mijn lijstje... ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was vandaag een topdag 'voor de papa'. Hij (lees: ik) trok mee op boerderijtocht met twee vijfde leerjaren van de school in B. Het was vroeg opstaan (da's natuurlijk minder) maar het mooie weer en de flinke leerlingen leidden ons naar een melkveeboerderij in de voormiddag. We ontmoetten er ook enkele kjoetie-kalfjes die melk uit een emmer sloeberden. Ik voelde me meteen weer een halve eeuw jonger... (Herinneringen...) In de namiddag kregen we een andere boerderij voorgeschoteld, waar o.m. ezeltjes rondhuppelden. Ik heb dus heel wat kilometertjes gefietst en ben nu weer een beetje moetjes. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Met pensioen zijn, heeft zijn voordelen... En zijn 'nadelen'. Zo is een mens 'altijd' thuis en kan de fietsenmaker-aan-huis een afspraak maken op een onmogelijk vroeg uur. Zoals vanmorgen het geval was. Maar onze twee e-bikes staan wel weer op punt!
Zo had ik natuurlijk een langere dag. ;-) En kon ik een pak meelkes nalezen; in één ervan stond: “Als je iemand tegenkomt die een kind verloren is, wees niet bang om er een vraag over te stellen.” Tja.
O ja, neef R. was/is jarig vandaag. Hij is al 28 lentes jong. Zo realiseren we ons des te meer hoe 'oud' wij zijn.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was me het dagje wel; vanmorgen werd ik -eerder onverwacht- uitgenodigd om naar de Ronde van mijn ex-school te gaan kijken/supporteren. Omdat een deel van de opbrengst van deze sponsorloop naar het Kinderkankerfonds gaat, vond ik het mijn plicht om -met de fiets!!!- naar K. te snellen. En ik heb het me niet beklaagd. Heel wat leerlingen, ouders en oud-collega's waren blijkbaar wreed content dat ik er was. (En de rijsttaart was lekker. ;-) Ik botste er onder meer op vaste bloglezeres J. (gegroet!) die wat reclame maakte voor mijn schrijfsels. Misschien leest F. nu ook mee? (gegroet²!)
En dan moest ik naar huis om aansluitend de laatste techniekles te gaan geven in K. Ook daar waren de kinderen, de ouders en de schepen van onderwijs heel erg lovend. Deugddoend.
Lost but not liest was er nog de schrijfcursus in het verre B. Onze juf gaf me daar een compliment. "Mochten alle teksten van de cursisten hier op een stapeltje liggen, zou ik jouw tekst er zo uithalen!" (Had iets met 'mijn humor' te maken, of zoiets... ;-)
Baaidewei, een paar dagen geleden meldde ik al dat mama haar Moederdag had 'overleefd' dank zij teen en tander... Intussen arriveerde er nog een erg mooi vlinderkunstwerkje uit het verre L. (Merci V.!)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag vertoefde ik opnieuw in 'mijn' zorgboerderij. We profiteerden van het mooie weer om buiten aan de slag te gaan (letterlijk). Met wat palletten en resthout construeerden we een verticale kruidentuin. Binnenkort kunnen de zorgcliënten dus ook tuinieren!
En over die laatsten gesproken; één ervan is héél érg ziek. ;-( Vandaag kwam hij even langs en vertelde over zijn strijd tegen dat k-monster. Pff. Ik werd weer even in de tijd gekatapulteerd. Ja, vergeten doen we jullie** niet! Nooit! (Dat laatste hopen we toch...)
PS Ook al vandaag kreeg ik -totaal onverwacht- de vraag om heel binnenkort een concert van een symfonisch orkest te presenteren. Hopelijk kan ik het nog... ;-) ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag startte ik met timmerwerk in noma's fletje; gelukkig was oom J. -die alles kan- ook van dienst! 'Het' begint er stilaan een (t)huis te worden. Deze namiddag profiteerde ik dan weer van de stilte om in de pen te klimmen voor 1. mijn verhalencursus en 2. mijn concertpresentatie, al had ik ook nog wat schrijfwerk voor de techniekacademie. Binnenkort mag ik immers deelnemen aan een congres 'twope' met de minister. [Diene binnenkort is wel op jouw de 3de juni. Fladder je dan mee, muzze?]
PS Morgen zullen we jullie** vriendin L. gaan bezoeken in haar nieuwe woonst... Het zou kunnen (ahum) dat we het over jullie** zullen hebben!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vanmorgen waren oom J. en ikke alweer van dienst in het fletje, terwijl mama hielp inpakken samen met noma. Best spannend voor laatstgenoemde...
In de namiddag snelden we dan naar G. waar we L. (en haar logeetje , puppy J.) ontmoetten. We hadden heel wat bij te babbelen (onder meer over jullie**) en maakten er een wandeling met dat hondje in 't naburige park! Best leuk!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Op deze 15de mei (waarbij we terugdachten aan het overlijden van jullie grote vriendin S*. in 2011) sijpelde het nieuws binnen dat jullie lievelingsverpleegster in de miserie zit door de plotse ziekte van haar man. Duimen jullie** mee dat het ten goede keert!?
Jullie** vriendin E. kan ook nog steeds 'een' duim gebruiken!!!
Voor de rest was het een drukke zondag met nog wat verhuis van noma én met een kunstig bezoekje aan de ateliers van R. en H. (Op beide locaties ontmoetten we veel kennissen... en fladderden er vlinderkes rond!)
En dan deden we nog -met graagte- een ommetje langs jullie** plekje waar alweer een nieuw beeldje mét plantje arriveerde! Gelukkig is het genaamtekend. Hierdoor is de kans groter dat het niet verdwijnt, zoals de laatste tijd op 't kerkhof weer vaak het geval is... ;-(
PS Morgen zijn we 16 mei: jullie tante N*. is Hierboven jarig. Geven jullie** mijn zus een dikke knuffel?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag stelde ik nog maar eens vast dat politiekers toch erg slimme mensen moeten zijn. Nadat een minister zijn ontslag aanbood, schoof men een andere minister in diens job, terwijl een nieuwe dan weer die andere minister moet vervangen. (Twee voor de prijs van één!) Waar een 'normale mens' een serieuze opleiding moet volgen, zijn die met één pennentrek klaar voor de nieuwe job!? Straf hé!?
PS Ik stuurde intussen al meer dan 5000 briefjes op deze blog, peinzekik. 't Was voorzekers de eerste keer dat ik over politiek schreef. Oeps, sorry... ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Er zijn zo van die data die een mens niet rap vergeet... 17 mei 2022 is er zo eentje. Da's immers de dag waarop noma letterlijk de stap zette naar haar fletje. Van in de vroege morgen mocht ik er gaan 'babysitten' omdat de technieker van T. zou langskomen. Hij liet een uur of drie op zich wachten maar dan was het in één-twee-drie gefikst. En dan was er een break omdat noma (samen met mama) naar de kliniek moest ('alles' was ok). Vanavond hadden we dan een derde nomamoment: er moest immers nog 'teen en tander' dringend worden verhuisd. Hopelijk namen we het 'zandmanneke' ook mee en slaapt ze vannacht goed!
PS Morgen geven ze (nog maar eens) mooi weer uit: fladder gerust tot op haar terraske, mét bloemekes!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Sjapoo voor neef M. die elke dag tuiniert; ik deed dat vandaag een godganse dag en ben nu 'teut'. Soep! Ik kan immers geen pap meer zeggen...
Verzachtende omstandigheden: 't was erg warm, de klimop stond erg hoog en de grond in G. ligt erg laag. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
'Na zonneschijn komt regen.' Het gaat er inderdaad omgekeerd aan toe in onze wereld... Vannacht daverden we al uit ons bed door een donderse passage. En zo te 'horen' is 't morgen weer van dat. Jij, muzze*, was er alleszins geen fan van; IK OOK NIET. Vragen jullie aan de weergoden dat ze niet overdrijven?
PS Vandaag was oom J. jarig... Trotseerden jullie het 'mooie' weer om even tot bij hem te fladderen?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Merci voor de bemiddeling 'Hierboven'; het weer was vandaag niet schitterend maar viel uiteindelijk best mee! Eén probleem: door al die regen zag ik het gras groeien in den hof. Ik vrees dat 'maai mei niet' wel eens voor grasmachinale problemen zou kunnen zorgen...
Voor de rest profiteerde ik van de stilte (het gerikketik op de verandaruiten buiten beschouwing gelaten) om mijn presentatieteksten te schrijven voor zondag. Wel 'moeilijk' als je de muzikanten en de muziekwerken niet kent... Maar ik ZIE het zitten, surtout nu de brillenmerchand meldde dat mijn nieuw exemplaar morgen mag worden afgehaald!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Ddaagg mmuuzzzzee eenn ddaagg bbrrooeerree
Wellicht schrokken jullie bij het lezen van de aanspreking!? Ik had daarstraks -bij het afhalen van mijn nieuwe bril- dát gevoel: ik zag -efkes- alles dubbel. Een overloopbril met straffere brillenglazen, zowel voor veraf als dichtbij doet toch wel iets met een mens... Maar het gaat intussen al beter! Gelukkig maar. Morgen moet ik immers een concert van een kamerorkest uit K. aan elkaar praten.
Vanavond passeerden we nog maar eens bij jullie** (met een nieuwe kaars en onze traditiegetrouwe bloem met diverse kleuren) en passeerden we ook bij noma. Ze had alweer bezoek en had ook al passanten begroet. Ze woont daar goed, me dunkt.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
De zondag loopt naar zijn eind (en veranderde naadloos in een regendag). Goed voor de natuur. (Of was 't een nat uur?) En het concert? 't Was heel mooie muziek (en goed gepresenteerd. ;-)
Maar een mens zou er wat moetjes van worden...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
De hemel traande vandaag. 't Had misschien iets te maken met het feit dat onze buurvrouw M. voortaan als M*. door het ‘leven’ zal gaan op deze blog. Ja, na een lange en moedige strijd is M*. heengegaan. Een jonge moeder van twee kinderen én tevens lieve echtgenote is niet meer… Het 'leven' kan hard zijn!
PS Leiden jullie** haar Hierboven wat rond?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Soms (lees: meestal) vloeit het blogberichtje er uit; soms ook niet. En nu is het blijkbaar... soms. Dus ja!?
Moe zijnde ga ik vroeg onder de 'dons'. Ik word een dagje ouder. Morgen ben ik al driehonderd dagen met pensioen! ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Gisteren was ik va, vandaag ben ik moe. ;-)
Ik heb juist weer een schrijfcursusonderdeel achter de rug in het verre B., vandaar mijn taal'grapje'.
O ja, oom K. heeft -net voor zijn afzwaaien op 't werk- het c.virus te pakken. Hopelijk voelt hij zich vlug weer kiplekkerder! Hij moet voor de rest van de maand in karronteine. Fladder gerust ne keer tot aan zijn raam..., anders zullen het lange, eenzame dagen zijn voor hem.
PS Voor al wie van een verlengd weekend kan/mag genieten: proficiat. Voor al wie...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Deze hoogdag loopt naar zijn eind. Was best vermoeiend... ;-) We eindigden daarstraks met de deelname aan een goed georganiseerde quiz. Jullie kwamen erin ter sprake. Toch leuk hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag kajakte mama terwijl ik een tea-room zocht. Ik vond er geen... ;-( En dan was er vanavond nog een familiale challenge. Mijn team won! En nu zit ik hier te tokkelen... met volle goesting maar o zo moetjes. Dus ga ik 't beddeke in!
Slaapwellekussen
papa xxx (X)-> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het familieweekend zit erop; allé, wat 'onze' deelname betreft. Mama moet immers subiet voor de zoveeeeeelste keer haar E.C. doen. O ja, vandaag breiden we er nog een fietstochtje in D. aan vast, met veel kilometers en nog meer hoogtemeters. Pff. En dan was er nog de lange terugrit vanavond. Geeuw.
Maar 'het' is weer goed geweest, al kon het natuurlijk veel beter zijn geweest mochten ook jullie** van de partij kunnen zijn geweest. Als je al dat jong (en superjong) geweld ziet, denkt een mensch wel eens: 'Wat als?' Maar daaraan is niks te veranderen, weten we wel...
PS Hopelijk is er wel snel iets te veranderen aan de gezondheidstoestand van E. Duim, duim.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
De E.C. bij mama's leerlingen verliep vlot, we tafelden vanmiddag lekker in 't R. (waar ik twee oud-collega's tegen het lijf liep), de stoet in D. (met dat grote paard) was -na 12 jaar- terug van weggeweest (en met suc6) én al onze resterende familieweekendreizigers zijn vandaag weer veilig thuisgeraakt. Niks dan goed nieuws, ware het niet dat het medische nieuws van E. niet zo best was/is... ;-(
PS Aangezien de weekendvermoeidheid nog 'een beetje' in mijn zondagse kleren zit, passeerde ik hier met de vroegen. Ik zal subiet immers onder de dons gaan.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Mama moest vandaag naar school, morgen heeft ze dan haar vrije dag (omwille van dé koers hier in G.), woensdag is ze dan -zoals gebruikelijk- thuis en donderdag gaat ze op schoolreis. Die gasten in 't onderwijs hebben toch een luxejob hé!? ;-) ;-)
Ondertussen was/is T. van meester K. jarig, ontpopten er veel vlinders in mama's klas (die 'hemelwaarts' mochten trekken), heeft noma alweer haar draai gevonden/gezocht in haar flatje, heeft E. al tal van ondersteunende behandelingen gekregen in de kliniek, is oom K. stilletjes aan wat beter én werkte ik voor de schrijfcursus van woensdag... (De muze was er evenwel niet echt. Morgen beter!?)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag kon ik voor het eerst 'met de vroegen' naar dé koers in G. Enkele mensen spraken we aan over dit 'wellicht' fijne pensioensgevoel... ;-) Moat PC waaide ook over en voorspelde zowaar de winnaar! PS Niettegenstaande andere weersvoorspellingen bleef het bovendien heel den achternoen droog! Een topnamiddag dus... PS En ja, ook jullie** kwamen ter sprake!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ik kreeg vanavond een pluim van de schrijfjuf. "Mochten alle cursisten een verhaal indienen met lettertype Arial 12, interlinie 1,5... dan haal ik jouw tekst -mét de woordspelingen- er gegarandeerd uit! Je bent 'er' een krak in!" Waarvan akte!
Hopelijk komt de muze ook nog in de komende tijd, ook als er geen 'ditlaains' van de juf meer zijn. En al even hopelijk is de zon morgen van de partij voor de schoolreis van mama; de voorlaatste in haar carrière... ;-)
PS Blijkbaar gaat het niveau van de leerlingen achteruit sinds ik met pensioen ben. ;-) Ze kunnen niet meer rekenen, zegt men!? Jullie** waren daar wel goed in hé!? De bloglezers ook? Test: hoeveel is 12345679 x 8?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag MUZZE en dag broere
Er zijn nog zekerheden in het leven: op donderdag is het mooi weer (tenzij het ne keer regent), op donderdag trek ik naar de zorgboerderij als vrijwilliger (men is er nog steeds content om me te zien – en omgekeerd), op donderdag is er repetitie van de harmonie (niet makkelijk, wel leuk) en aan de vooravond van een overlijdensdatum van één van jullie** valt er steevast een kaartje van Koester in de brievenbus. Vandaag was dat ook het geval. Ditmaal koos men in G. zowaar voor een vlinderkaart met als tekst: ‘Ik voel je in het pluisje dat danst in de wind, in de vlinder die lieflijk mijn hand kust, in het briesje dat herinneringen fluistert, in het hartje dat mijn pen tekent, in de lach van ieder kind. Ik voel je in alles wat me verwarmt.’ Bedankt Koester voor het blijvend attent-zijn en bedankt muzze*, voor de fijne tijd die we samen mochten doorbrengen. Morgen ben je* al 14 jaar Hierboven. 14 lange jaren…
PS 3 juni is en blijft natuurlijk ook de verjaardagsdatum van neef S. Hij mag morgen al 22 kaarsjes uitblazen. Proficiat.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Een rappe passage omwille van al 'erg laat' en... moetjes.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Gisteren was het het een zoveelste vreemde 3 juni (...) maar ook omdat ik een zwaar congres diende bij te wonen in verband met de techniekacademie én dat er ook nog een lange vergadering op de zorgboerderij was. Vandaar mijn vermoeidheid.
Vandaag breide ik er dan een buitenwerkdag aan met deze voormiddag eerst een bezoek aan de dierenarts met onze drie konijnen voor hun jaarlijkse vaccinatie. Onze M. scoorde er erg hoog in de categorie 'mooie pels'. (Benieuwd hoe de baby-konijntjes er binnenkort zullen uitzien...) In de namiddag kortwiekte ik dan het meeste 'maai mei niet'-gras. Het grasmachien pruttelde wat tegen... (Mama bezocht ondertussen vriendin E. die nog steeds in de kliniek is...)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag stond er her en der heel wat feestelijks te gebeuren. Maar dat viel (op heel veel plaatsen) in 't water. Amai, zoveel hemelwater!? Was/is men Hierboven triest omwille van de aan de gang blijvende oorlog of omwille van die moord op een 9-jarige jongen in N.?
Wij brachten alvast een hoogdagbezoekje aan noma. En gingen aansluitend op zoek naar haar auto, die ze -oeps- achtergelaten had in 't centrum.
PS Bij thuiskomst zette ik me aan de kompjoeter en stelde weer eens een Joehoe-krant voor haar samen. Hopelijk is ze -binnenkort- blij verrast als ze haar 'serviceflet'-brievenbus opent?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het weer was weer beter. Oef. Zo konden we ons 'jaarlijks' uitje maken naar Schone Schaapjes. (Lees: driejaarlijks, omwille van corona). Nadien mochten we nog 'teen en tander' verhuizen van het ene nomahuis naar 't andere; het ene raakt traagjes leeg, het andere rapjes vol.
Ondertussen heeft mama haar laatste vakantiedag van dit schooljaar opgesoupeerd en staat oom K. aan de vooravond van zijn allerlaatste werkdag! Wel-ver-diend!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag kregen we een mooi filmke binnen van oom H. die een prachtvlinder had gespot; een beeld dat we wellicht nooit hadden gekregen als jullie** niet waren heengegaan. Denk ik. Anderzijds is het best leuk dat 'men' jullie** niet is vergeten hé!? Jullie** waren/zijn dan ook onvergetelijk!
PS Vandaag verdiepte ik me nog maar eens in de goochelwereld. Ik botste zelfs op een truukje uit jouw* goocheltijd, broere*.
Slaapwellekussen
papa xx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was een woensdag anders dan anders; zowel voor oom K. (= eerste pensioensdag) als voor mij (= voor één keer repetitie op woensdag enne... voor 't eerst in lange tijd nog eens naar de huisdokter; niet erg zulle!). Mama offerde dan weer -met graagte- haar vrije dag op om E. te gaan bezoeken én om zich te verdiepen in de 'stomme' belastingspaperassen. Gelukkig is het R.'s hobby om die laatste te finaliseren!
Slaapwellekussen
papa xxxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag viel er mooi kaartje in onze brievenboot van jullie vriendin D. Deugddoend!
Ook al vandaag deed ik een goeie daad 'in de straat': jullie vriendin E. komt morgen -normaal gezien- naar huis; er was/is een en ander nodig qua voorbereiding. Ik was blij dat ik W. een handje (en wat hulpmateriaal) kon toesteken.
En nog vandaag was het bijzonder druk in de zorgboerderij. Er moesten immers enkele houten (gepersonaliseerde) kapstokken gemaakt worden. Gelukkig kunnen de zorgcliënten goed zagen. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen



papa zei

Dag muzze en dag broere
't Is nog niet superlaat en toch ben ik wreed moe,
vandaar 'schluss' en de boeken toe.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag was het mooi weer en trokken we ne keer stadwaarts, waar we onder meer een prachttentoonstelling gingen bekijken in een 'voor de gelegenheid' geopend slotklooster. De locatie mocht er zijn; de foto's van J. en V. -om er maar twee te noemen- ook! Er was veel volk op de been; van de 'slechte tijden' (en van een lichtstijgend coronagedoe) was niet veel/niks te merken.
Intussen sijpelden ook enkele mooie kiekjes door van de reizende familieleden en kwam mijn jongste zus even piepen in 't Journaal op Eén.
Als 'mijn' concert morgen -ja, op Vaderdag- nu ook nog 'een beetje' lukt, is 't weekend geslaagd! Fladderen jullie** tot in M.?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Ik zag jullie** rondfladderen tijdens het drukbijgewoonde concert. Check.
Ik (wij) bezocht(en) het kerkhof in B. en G. waar we 'onze vaders***' bezochten (en natuurlijk ook jullie**). Check.
Zo passeerde deze Vaderdag ook weer. Op naar de volgende. Check.
@ alle steunende wats-eppers: merci!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Gisteren kwamen onder andere noma, tante V., oom F. mama (en jullie**) luisteren naar 'mijn' concert; vandaag kwamen tal van leerlingen enthousiast naar mij toegestapt toen ik op school° verscheen.
Het is fijn om 'geliefd' te zijn... ;-)
°Ik 'moest' er immers zijn om het Groot Dictee af te nemen. Een uur later ging ik met zo'n 70 dictees naar huis met telkens 50 woorden. Mijn rode balpen deed het nog na 317 dagen rust... Morgen ga ik terug. Voor deel twee. Weer 70 x 50 woorden... Benieuwd of ze nog zo enthousiast zullen zijn. Enthousiast is trouwens één van de 50 te schrijven woorden. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was weer een dagje vol (tegenstrijdige) gevoelens: deel twee van het dictee (en opnieuw een pak leerkrachten en leerlingen die kwamen zeggen dat ze me misten/mistten; ne mensch zou beginnen twijfelen/tweifelen), een oud-collega wier relatie vandaag 'definitief' op de klippen liep, een goochellesje bij de meester, een piepklein goed nieuwtje bij verpleegster H., een lekker barbecuetje ten huize E. en E., een meer dan geslaagd afscheidsfeestje op zijn oud-werk bij broer/oom K.
Dit alles overgoten met een deugddoend (lees: doenbaar) zonnetje. Blijkbaar zal de temperatuur stijgen in de komende dagen!? De studenten zullen weer puffen...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag waaide M. over met heel 't archief van ONS jeugdatelier van indertijd. Binnen twee jaar is het immers 40 jaar geleden dat enkele kreatievelingen (met k) iets strafs uit de grond stampten... Misschien zit er wel een boek in!? Maar als drukbezette gepensioneerde zal ik daarvoor misschien geen tijd hebben!?
Zo kreeg ik een telefoontje voor een goocheloptredentje, dat ik moest weigeren omwille van al bezet. En een vraag om mee te gaan op schoolreis. Maar ook dat kan niet, omwille van ook al bezet. ;-)
Gelukkig vond/vind ik wel de tijd om (zowat) dagelijks naar jullie plekje te komen en om hier even te verwijlen op den blog. (Oewest Hierboven?)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het is hier beneden bakken en braden; voor de studenten is 't nog meer zweten geblazen dan anders tijdens de examenperiodes. Na al dat coronagedoe (en de eindtermen die niet goedgekeurd zijn) kan dát er ook nog wel bij. In 't onderweyts is men niet goed bezig... Gelukkig moet ik daarvan niet (meer) wakker liggen...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vanavond (oeps, gisterenavond) was er reünie met de leerkrachten van mijn 'oude' school terwijl mama naar de nieuwjaarsreceptie met haar collega's was/is. Wat mijn deel betreft viel het best mee... Ik zag er o.m. meesters terug die ik al jaren niet meer had gezien. En tal van nieuwe juffen. In 320 (pensioens)dagen is er al veel veranderd, me dunkt.
L. was er ook; zij gaat binnenkort co-housen in B. Ik peinze dat ook jullie** eens tot bij haar mogen fladderen.
Maar nu moet ik dringend onder de (spreekwoordelijke) dons. Bij een avondlijke temperatuur van nog zo'n 25 graden is dat laatste niet echt nodig...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was vandaag de warmste 18de juni ooit... Het was dan ook zweten geblazen toen ik de konijnenhokken schoonmaakte of toen we naar jullie** plekje en naar noma's fletje fietsten.
En ook voor E. werd 't efkes warm toen ze onverwacht -met de ziekenwagen- naar de kliniek moest. Intussen is ze weer thuis zulle!
PS Omdat het gisteren/vanmorgen een ietsje later was, ga ik straks wat vroeger de bedstede opzoeken. Hopelijk is het subiet al wat frisser in onze (en jullie**) kamer.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar