Soetkin* & Willem*

Soetkin* & Willem*

zondag 6 februari 2022

Na al die jaaaaaaren...


 

37 opmerkingen:

papa zei

Dag muzze en dag broere
Er gaat geen dag (geen halve dag) voorbij dat we niet aan jullie** denken. Ons huis ademt jullie uit, jullie plekje ligt er vredig bij (zelfs bij stormweer als vandaag), geregeld horen of zien of ruiken we iets dat onze gedachten bij jullie** brengt...
Jullie** zijn/blijven onlosmakelijk met ons (en met vele anderen) verbonden!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

wulder zei

Oeps... Ik was zo met het nieuwe startprentje bezig dat ik zopas vergat te melden dat oom P. morgen jarig is. Niet vergeten hé!?
@ oom P.: alvast geproficiateerd!

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag waagde ik me aan het bakken van macarons (met Italiaanse meringue); een heel werk (met uiteindelijk wel een mooi en lekker resultaat). Reden van mijn bak'woede'? Donderdag gaan we dat recept uitproberen met de zorgcliënten van de beleefboerderij (in functie van het maken van een Valentijns pakketje).
Zopas (ja, om 23 uur) gaven we de konijntjes P. en M. hun laatste spuitje. Hopelijk zijn ze nu weer echt 'kip'lekker hé!?
O ja, morgen heb ik mijn eerste live goochelles van 't jaar. Benieuwd wat meester JP nu weer uit zijn mouw zal toveren... ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
De goochelmeester meldde dat het 5 maanden geleden was dat ik nog langsging bij hem. Pff, die corona. De meester was alleszins nog steeds in topvorm; ikke iets minder. De fase van de makkelijke trucs is achter de rug... Ik zal blijkbaar nog een tandje moeten bijsteken. Maar geen paniek: het blijft leuk, verrassend, uitdagend!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vanmorgen was mama thuis. Het geknipte moment dus om met noma naar de revalidatiearts te gaan.
Noma kreeg een inspuiting in haar schouder en voelde zich meteen weer '1000 man sterk'. Goed genoeg om haar reeds overvolle aanhangwagen nog wat verder te vullen met tuinafval. Want... ik was deze namiddag thuis. Het geknipte moment dus om met die aanhangwagen naar 't containerpark te rijden. Ja, een mens weet zo altijd wat gedaan. Temeer daar er ook nog wat ge-oefen-goocheld moest worden (door mij) en rapportjes afgewerkt (door mama).
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Er zijn nog zekerheden. In de zorgboerderij is 't leuk maar bij momenten ook wat druk. Vandaag was 't weer van dat! ;-) En aansluitend is er des donderdags ook sinds kort opnieuw muziekrepetitie. De chef zorgde voor kilo's nieuwe (Amerikaanse) werken met veel (pittig) drumgedoe. Oeps, als autodidact -lees: is ikke- is dat niet evident.
En zeggen dat ik dinsdag ook zoiets meemaakte bij de goochelmeester. Ik zal algauw een heel gebit moeten bijsteken... ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

leen zei

hopelijk zien we elkaar volgende maand in Drongen,

daniel en leen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Na coronabesmetting zijn sommige mensen blijkbaar een tijd extra vermoeid. Ik ben blijkbaar zo'n 'sommige mens'. Ik ga dus wat vroeger onder de dons. Bloglezeres L. zal het graag lezen. ;-)
PS En dat we elkaar binnenkort zullen zien in D. (en zelfs zonder mondmaskers!?) zal haar wellicht ook plezieren!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vanavond vonden petekind T. en ikke ein-de-lijk tijd in onze drukke agenda's (en een plaatsje in één van de over-vol-le restaurants) om wat bij te babbelen en gezellig samen te tafelen. Ja, er was/is al heel wat gebeurd in deze coronatijden... En ja hoor, hij is opnieuw met glans geslaagd in zijn recent gedane studies manuele therapie. Op naar nog zo'n afsluitend semester voor hem!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het is vandaag een jonge-dames-bericht: vriendin L. is nu officieel helemaal afgestudeerd (en 'zit' reeds in het werk), M. (zus van L.) is ziekjes en M*. vertoefde vandaag al vijf jaar bij jullie**.
PS 1 Hopelijk alles 'goed' Hierboven?
PS 2 Morgen zijn we 14 februari: weet dat we jullie nog steeds erg gráág zien!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Deze valentijnse dag loopt naar zijn eind... Blijkbaar was/is 'men' mij op mijn ex-school nog niet vergeten...
Wie wij ook niet vergeten zijn, zijn tante A. en neef W. die morgen jarig zijn. En wat leuk (voor iemand die van cijfers houdt): we zijn in 't jaar '22, tante A. is van '66 en neef W. van '99. Ja, hun leeftijdsverschil bedraagt 33 jaar. En ikke? Ik ben morgen 199 dagen met pensioen. ;-)
PS O ja, muzze, jij* vertoeft al 5004 dagen Hierboven. Ik wist 'het' maar vergat het vier dagen geleden te vermelden... En nog 16 dagen en jij*, broere, hebt er de kaap van 4000 dagen bereikt. On-ge-loof-lijk maar waar!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Deze dag viel grotendeels in 't (regen)water... Maar er waren gelukkig ook lichtpuntjes: ik vond én de tijd én de oplossing van een goocheltruc en mama, die had vanavond een lang en zwaar oudergesprek (met uiteindelijk een goed gevolg). En wat een geluk: in de krant stond er vandaag dat men eraan denkt om de overuren in 't onderwijs dubbel uit te betalen. Haha...;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
"Wie wind zaait, zal storm oogsten", zegt men. Er is momenteel iemand veel wind aan 't zaaien, me dunkt.
Vandaag was er alweer een startvergadering van de techniekacademie. Vanaf volgende week ga ik dus weer een cumulke mogen doen. Hopelijk valt het mee in 'code oranje'. Dat coronagedoe blijft toch lastig doen, op zijn zachtst gezegd. De vergadering startte alvast met een moment van stilte voor een techniekcoach die overleden is aan dat stomme virus. ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Men voorspelt heel slecht weer voor morgen. Hopelijk valt alles mee!!!
In de zorgboerderij was het alvast alle hens aan dek; de grote piramidetenten -die daar al jaar en dag staan- moesten gedemonteerd worden... En de ezeltjes hadden ook de wind in hun vel. Toen de hoefsmid passeerde voor hun tweemaandelijkse pedicure waren ze plots in geen velden of wegen meer te bespeuren (bij manier van spreken).
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Men zegt wel eens: 'De tijd vliegt voorbij'. Alles vloog vandaag, behalve de tijd. De vijf erge stormuren duurden erg lang en waren zenuwslopend. De serre wiebelde, de houten palen van onze tuinafspanning knapten af en ik diende hier en daar wat zandzakjes (gevuld met aarde ;-) aan te voeren. Maar da's nog niks in vergelijking met de vele ergere probleemsituaties die men op tv toonde... Pfff...
PS Op 't moment dat ik hier zit te tokkelen begint het plots weer te waaien (en nu ook nog fel te regenen). Nee toch!? ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het weer was vandaag opnieuw niet je-dat, alhoewel ik wreed content was dat het vanmorgen droog bleef zodat ik een paar stormherstellingen kon uitvoeren. En dan was er deze namiddag de uitvaartdienst van techniekcoach G. Het was een mooie 'viering'; zijn* echtgenote was alleszins blij verrast dat mama (haar studiegenote van weleer) er ook was. Ja, G*. was een jaartje ouder dan ikke.
PS Neef M. was vanavond in zijn nopjes. Zijn KVK won immers met forfaitcijfers tegen de eeuwige rivaal...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> (weggewaaid) blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Deze blog verwatert wat de laatste tijd... Ja, ik ben er weer met 'nieuws' over het weer. Ook vandaag waaide het meer dan ons lief was. Hopelijk zijn er niet teveel probleemsituaties bij gekomen...
En dan sijpelde er ook nieuws binnen vanuit L. Er is er weer eentje positief (volgens de PCR) na nochtans 5 dagen een negatieve zelftest afgelegd te hebben... Duimen jullie mee dat ook 'dat' rustig verloopt en rap verdwijnt?
PS Intussen blijven buurvrouw M. en vriendin E. verder strijden tegen het K-monster. Mocht je nog een duimpje over hebben?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ik wil er 'weer' niet over beginnen... maar vandaag moest ik in allerijl de geitenstal herstellen. De buren hadden immers gisteren het dak zien opwaaien... Na storm 1, 2 en 3 mag het nu wel wat windstiller worden!
O ja, ik ging naar de dokter. Mijn stormactiviteiten zorgden voor wat overbelaste spieren en mijn ex-corona voor de 'nodige' vermoeidheid. Dat laatste kan nog een maand aanslepen... geeuw!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Op deze palindroomdag 22022022 overleed prachtdichter S*. (42 jaar jong); alweer een (te) jong iemand die heenging.
Als eerbetoon één van zijn gedichtjes:
"Als je er eentje bent,
als je er eentje kent,
als je er een gehad hebt,
lang geleden of recent,
dan weet je het gewis
sinds mensenheugenis
hoe onbetaalbaar wezenlijk
een goede leraar is."
Merci S*!
PS 1 En dan van een totaal andere orde. Nog voor ik voornoemd triest nieuws hoorde, vertoefde ik nog in de zevende hemel. Dakwerker G. waaide immers vandaag al over om de schots en scheve dakpannen weer keurig te leggen. Oef. Alweer één stormprobleempje afgevinkt.
PS 2 Morgen is vriendin N. jarig. Van 61 zijn en er 61 worden; dat gebeurt niet elk jaar hé!? (Al denkt mama daar wellicht anders over...)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar


papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag had ik mijn eerste techniekacademieles van het nieuwe jaar. Oeps, 19 jonge kindertjes 'in toom' houden met een moeilijke STEM-opdracht, en dat samen met een jonge, onervaren co-piloot, is geen evidentie. Ik heb voor volgende week alvast een rustweek ingelast. ;-)
O ja, omdat ik in de onmiddellijke buurt van kleine K. aan de slag was, klopte ik even bij hem aan. Ik kwam op een slecht moment; hij had wreed last van krampjes. Al kwam hij wel efkes tot rust dankzij mijn... STEM. (Toepasselijk hé!?)
Maar nu ga ik onder de dons; mijn batterij is plat. [En zeggen dat die van den auto het ook was; dankzij de VAB is die intussen weer ok!]
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Na corona, de overstromingen, de stormwinden is er nu 'de' oorlog in O. Er was/is nog geen miserie genoeg... Pfff...
Gelukkig zijn er ook lichtpuntjes: kleine K. scoorde goed bij de kinderarts, het was leuk in de kinderboerderij, de dirigent van de harmonie schatte mij vanavond hoog in en morgen mag ik (weer) uitslapen. Best, want ik ben moetjes.
SLAAPwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vanavond (oeps, gisterenavond) hadden mama en ikke een etentje naar aanleiding van 'De week van de vrijwilliger'. Dat vond plaats in de zorgboerderij. Eén van de zorgcliënten maakte een kunstwerk met tientallen origamivlinders voor ons... Attent hé!?
PS Denken jullie eraan dat nicht S. vandaag jarig is?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was een vrij zonnige lentedag, die me uitnodigde om de serregrond zaai- en plantklaar te maken. Er vloog zowaar een dagpauwoog rond... Er was vandaag ook een eerste echte wielerwedstrijd (de eerste -zijnde WvA- won!) en dan stond er nog een fietstochtje op ons programma, mét bezoek aan jullie plekje en passage bij noma.
Het zou dus een topdag kunnen zijn geweest, ware het niet dat die verschrikkelijke oorlog er ook nog steeds was/is... Voor nicht K. en haar K. zijn het extra zware dagen.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) - steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag pikten we de 'Komen eten'-draad met moaten weer op. Het weer was goed en het was weer goed! En ja, jullie kwamen ter sprake! (Fijn dat er vrienden zijn hé!?) Ik 'mocht' -onvoorbereid- een paar goocheltruukjes opvoeren; er ging er maar eentje 'de mist' in. Oef!
PS Maar na 'komen eten' volgt nu 'gaan slapen'...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag was het 'Wereld Zeldzame Ziektendag'... Tegen wie zeggen we het!? We kregen van N. en van meester E. enkele meelkes. Fijn dat 'het' onder de aandacht van de medemens wordt gebracht! Hopelijk blijft 'men' zoeken... en vinden hé!?!
PS Intussen is er weer een sterfgeval in de familie (C. van tante E. en nonkel G.; zeggen jullie** het door aan moemoe*?). En in de harmonie zijn er opnieuw twee covid-positieven. Dat virus is er duidelijk nog! Pff. Idem dito met de oorlog van R. tegen O. Pff².
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
't Was/'t is vandaag Complimentendag. Een complimentje voor jullie** is dan ook op zijn plaats. Er gingen vandaag trouwens wel meer complimentjes over en weer...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Terwijl de oorlog verder woedt en terwijl vriendin E. verder blijft strijden tegen het k-monster, kwam er leuk nieuws binnen van nicht S. Konden jullie** het volgen?
Ja, het leven gaat verder... Duimen jullie** mee voor alles en nog wat?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vroeger was ik va, nu ben ik... moe! Of het gelinkt is aan mijn tuinwerk van vandaag, of mijn opruimwerk op zolder, of het musiceren in de harmonie (als enige slagwerker!)... of dat het nog door diene corona is, ikke nie weet. Geeuw...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
'Men' besliste om naar code geel te gaan; corona is blijkbaar 'wegger dan ooit'. Hopelijk wordt het ook heel vlug code geel in de oorlog! (Code groen mag ook!) Duimen jullie** Hierboven mee?
PS Intussen kon ik weer eens mijn 'oude' hobby uitoefenen. Ik maakte in mijn carrière honderden schoolkrantjes; vandaag werkte ik mijn eerste zorgboerderijkrant af. En toegegeven, 't was best leuk!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Jochei, jochei…, één van onze kippen legde vandaag haar eerste ei. En ook vriendin N. was blij met het ziekenbezoekje van mij (eigenlijk dat van ons, maar dat rijmde niet hé!?). En dan was er vanmorgen nog de geitenwei. Na de storm was er nogal wat stro rondgewaaid in die wei. Toen ik evenwel aanstalten maakte om dat alles op te ruimen, kwamen B. en B. mij spontaan ‘helpen’ door én mijn handschoenen én mijn hark én mijn afvalzak te besnuffelen en te ‘be-bijten’. Ik moest dus een noodlijn bellen; even later was mama van de partij en hingen de geiten aan de ‘lei’. En ikke? Ik was blij.
PS Heel misschien moet ik bovenstaand proza eens dicteren? Meester K. vroeg immers vandaag of ik gastexaminator wilde zijn bij het grote eindejaarsdictee in de zesde leerjaren. Ze zijn me er nog niet vergeten! En ik ben noch steets mee met de spellingreegels! ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Soms moet ik al eens goed denken wat ik een jaar geleden heb gedaan. Maar vraag me wat ik op 7 maart 1987 deed, dan weet ik het nog precies. Die ochtend trok ik immers met mijn toenmalige BuSO-leerlingen naar 'De Denker' waar we naar de livebeelden op tv keken tijdens de les ASV. De avond ervoor (is vandaag precies 35 jaar geleden) zorgde de ramp met de Herald of Free Enterprise voor onnoemelijk veel menselijk leed.
O ja, ook tante I. weet voorzekers nog wat ze die dag deed. Toen was ze 17 jaar jong... Fladderen jullie** morgen even bij haar langs?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag was er een meer dan één uur durend interview met topjournaliste L. op de radio. Het was wel even 'schrikken' toen ze het plots over mama en over jullie** had. Slik.
Voor de rest was het een gevarieerde buitenwerkdag (met onder meer bezoek aan het containerpark). Slik nr. 2: er was heel wat volk met grasafval. Oeps, moet een mens nu al het gras afrijden!? Brr.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was vandaag weer een lentedag; dus 'moest' ik naar buiten. Ik spitte wat in de tuin (en nodigde de kippen uit om een en ander te komen 'harken') en dan bekeek ik ook eens het gazon (zie blogbericht van gisteren), dat er nogal bemost bijlag. Met een verticuteerhark en de nodige armspieren probeerde ik een en ander uit. Ik voel mijn arm(e) spieren... Misschien is een mostapijt ook niet lelijk!?
PS Het was Internationale Vrouwendag : ik dacht er aan. Mijn gedachten flitsten ook naar moemoe* en naar mijn/onze 32-jarige dochter*. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Die lentedagen zijn o zo deugddoend, al duikt het coronaspook weer meer en meer op, blijft de oorlog woeden, blijven de brandstofprijzen de hoogte ingaan... Pff³!
Kan 'gewoon gewoon' nu echt niet meer!?
Gelukkig was er dus de zon, waren er de meer dan tevreden techniekleerlingen (die hun eerste moeilijke werkstuk binnen de tijd konden afwerken), was er een blije noma met onze zoveelste passage en zag het kerkhof er in G. alweer een beetje netter uit (nu de paadjes stilaan uit het beton verrijzen).
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Pensioensdag nummer 222 zit er bijna op. Naar wekelijkse traditie was het best een zware 'werk'dag. In de zorgboerderij was het vandaag alle hens aan dek met het schoonmaken en snijden van veeeeeele kilo's groenten voor de spaghettisaus, die morgen wordt gemaakt voor de geld-in-het-laatje-brengende actie. En door deze andere activiteit verliep het verzorgen van de dieren ook wat anders en was ik van dienst om samen met de zorgcliënten de ezels te soigneren. Ze (= de vier ezels ;-) lieten 'het' zich welgevallen... en zagen er -na hun borstelbeurt- piekobello uit.
En dan was er nog de repetitie van de harmonie. Drummer nr. 1 was er weer niet. "Ja, Fries, 't is voor gij!", aldus de dirigent. Oeps..., moeilijke drumpartituren kunnen lezen is één ding; ze kunnen uitvoeren is iets anders.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag was/is 'kleine' W.* 14 jaar jong; hebben jullie** er Hierboven aan gedacht? Zijn* mama stuurde vandaag een schoon filmke van hem* door. Slik.
O ja, vanavond was er nog maar eens een minivoetbalwedstrijd van mijn oud-team. Zij (mét peter J.) wonnen met 1-8! Ze kunnen nog altijd kampioen spelen! Goed hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Morgen is het dag op dag 10 jaar geleden dat er de tragische busramp was in S. en dat er 28 kinderen en volwassenen naar Hierboven verhuisden... Misschien is er morgen wel een bijeenkomst voorzien?
Intussen blijft de oorlog woeden in O. Jammer genoeg sterven er ook daar vééééél mensen, jong en oud. Echt niet te geloven dat 'men' dit mekaar aandoet... ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar