Soetkin* & Willem*

Soetkin* & Willem*

zondag 19 juni 2022

We vergeten jullie** nooit!


 

50 opmerkingen:

papa zei

Dag broere en dag muzze
't Was vandaag stukken frisser (en bij momenten ook natter). Voor de natuur, de dieren (en de mensen) was/is dat zeker geen slechte zaak. Al zag ik vandaag wel geen enkele vlinder... En toch dacht ik/dachten wij aan jullie**. Om dat te 'bewijzen' kwamen we naar jullie plekje met een nieuwe kaars (gisteren smolt het vorige exemplaar) en wijzigde ik zelfs het startblaadje op deze blog. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Als jonggepensioneerde lig ik 'goed in de markt'. Vanmorgen werd ik gevraagd om samen met enkele leeftijdsgenoten te helpen bij een vrijwilligersproject met een Engelandse naam. We gingen op drie plaatsen bruikbare spullen opladen (twee vrachtwagens vol) om die daarna te gaan stockeren. Binnen enkele maanden word ik 'meer dan waarschijnlijk' nogmaals gevraagd om dat alles -en nog veel meer- over te laden in een container van 76 kubieke meter om die dan naar het erg verre G. te (laten) verschepen.
En dan kwam mama vanavond thuis met alweer een nieuwe 'job' voor komende maandag. Wordt vervolgd. ;-)
Tussendoor vertoefde ik ook in de hof, waar de budleja's voor de nodige aantrekking van onze geliefde vlinderkes zorg(d)en, en sijpelden er ook enkele wats-epkes binnen vanuit 'de' L. Zo ging de papa van L. vandaag van start met 'fietsen naar het werk' (meer dan 20 km ver... oeps...); hij stuurde ook een kopietje door van een tijdschrift waarin 'dé menoage uit K.' kunstig stond/staat afgebeeld! Mooi, mooi (en oververdiend)!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Terwijl mama aan 't schoolstressen is (die laatste loodjes van 't schooljaar hé!?), deed ik het rustig(er) aan. Ik verdiepte me onder meer wat in het zelf leren/ontdekken van enkele nieuwe kaarttrucs die ik -zoals dé meester mij leerde- héél véél oefende. Noaste moand heb ik immers een klein verjaardagsfeestje dat ik als Willem2 magisch mag 'opluisteren'.
PS Over verjaardagen gesproken: morgen is neef E. er 27! Niet vergeten hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Terwijl mama zich in 't zweet werkte om haar rapporten afgewerkt te krijgen, werkte ik enkele uren in den hof (wat wieden, wat gras afrijden, wat planten, wat dieren soigneren... en veel vlinders spotten, waaronder héél véél dagpauwogen, enkele atalanta's, een gehakkelde aurelia en zelfs -volgens kenner H.- een kolibrievlinder.) Gelukkig was 't containerpark zo vrij om mijn bergen onkruid, klimop en gras in ontvangst te nemen.
Tussendoor kreeg mama een telefoontje van haar metekind; ja, neef W. behaalde een grote onderscheiding op zijn masterproefverdediging.
En terwijl we het weer over neven hebben; morgen is neef L. de jarige van dienst! (Ook kleine A. mag een kaarsje meer uitblazen...)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
De natuur zit toch (soms) schoon in elkaar: ook vandaag waren er tal van vlinders -in alle geuren en kleuren- op post en dan was/is er nog ons zwanger konijn M. Zonder voorlichting weet ze precies wat ze moet doen (volgens de boekskes): ze bouwde vandaag een mooi 'nestje'... Spannend hé!?
O ja, morgen zijn onze geitjes B. en B. jarig. Ja, jullie** hebben die nooit hier beneden live gezien... Pff...
PS Intussen hoorden we dat het coronaspook ronddwaalt op de afdeling waar de man van H. vertoeft. Hopelijk kan zijn operatie plaatsvinden... En al even hopelijk daalt de rust ook wat neer ten huize van vriendin E. Duimen jullie** mee?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
'Na zonneschijn komt regen', of zoiets... Het was me het dagje wel. Al 'viel' het bij ons nogal mee. (Lees: een emmer of twee per m²). Intussen loopt het schooljaar echt naar zijn eind; de meeste studenten zijn klaar met d'examens en de tv-soap T. toonde de seizoensaflevering.
Jammer genoeg neemt het coronaspook geen vakantie. ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag stond de langverwachte neven-nichten-dag in L. op 't programma. Tante A. had dit georganiseerd en 25 kwamen er uiteindelijk op af. Het was een fijn weerzien; bij sommigen was het al v e l e jaren geleden dat we mekaar hoorden/zagen! Er viel dus veel bij te babbelen... over nu, over vroeger, over toekomst... en dus ook over jullie**! Voelden jullie** het? En ja, deze blog kwam ook even ter sprake. De kans bestaat dat M. en M. dit 'op dit eigenste moment' aan 't lezen zijn. ;-)
PS 1 Naast jullie** passeerden ook vele andere 'sterren' de revue. Doe je hen** veel groeten!?
PS 2 Het eten was er ook weer wreed lekker... (Vertellen jullie** het aan tante L*.?)
PS 3 Bij thuiskomst moest ik de groenten in de tuin geen water geven. Er vielen immers weer heel veel hemeltranen naar beneden...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
De familiedag van gisteren zinderde nog een beetje na... Ja, familie en vrienden zijn onmisbaar om 'het' te overleven! Vandaag deden we het rustig aan met een 'beetje' schoolwerk voor mama en een 'beetje' tuinwerk voor mij. We gingen ook nog op bezoek bij noma (was blij!) en bij jullie** (ook blij?). Mama maakte nadien nog een ommetje langs vriendin E. die het niet makkelijk heeft. (Duim, duim...) Gelukkig kan ze -mee met ons- uitkijken naar de geboorte van dochter E.'s baby. (Duim, duim²)
O ja, morgennamiddag 'mag' ik weer naar school. Ditmaal ben ik van dienst in het tweede leerjaar hier in G. (Wordt vervolgd!)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Dagen lopen soms anders dan anders... Zo voorzag ik om deze namiddag 'op te treden' in 't 2de (tijdens een buitenactiviteit); het voorspelde slechte weer strooide evenwel roet in 't eten waardoor ik plots technisch werkloos was. Maar dat was buiten de mama gerekend, die me uitnodigde voor een (onvoorbereid) goochelmoment in haar eerste leerjaar. Gelukkig kon ik een en ander uit mijn hoed toveren... ;-)
Ik was best content dat ik vanavond 'vrij van dienst' was; mama daarentegen 'mocht' alweer een avondje aan de slag op school... Gelukkig zijn het de laatste loodjes (voor haar in dit schooljaar).
PS Het slechte weer viel bij ons uiteindelijk goed mee. Dat was jammer genoeg niet overal het geval... Pff, wat is 'dat' toch allemaal!? ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag was het een 'topdag', al moest ik er 'vroeg' voor opstaan. Ik mocht immers mee op 'schoolreis' met de zorgboerderij. We gingen met 4 wagens 'op stap' en bezochten o.m. een erg mooie ezelboerderij in P. terwijl we ook nog de toerist uithingen in I. Het zonnetje was van de partij, we zagen heel wat vlinderkes en tal van blije gezichten. En mama? Die rondde het schooljaar af met een gesmaakte oudercontactavond. Ook daar waren er blijkbaar veel blije gezichten...
PS 1 Tussendoor sijpelden wat berichtjes binnen van H. Haar man werd vandaag immers geopereerd... Afwachten hoe vlug hij weer de oude(re) wordt. (Steken jullie** nogmaals de duimen omhoog?)
PS 2 Naschools (ahum) trok ik nog naar de bib in M. Er was weinig volk (lees: 2 gepensioneerden); naast ikke was oom K. er ook. ;-) Hij doet blijkbaar de ronde der bibliotheken in de (dichte?) buurt...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad


papa zei

Dag broere en dag muzze
Op deze voorlaatste schooldag mocht mama toch voor de klas staan. ('t Is een obbie, hé!?) Vanmiddag mocht ze mee met mij naar de hogeschool waar de techniekcoaches 'gelauwerd' werden. Het was een mooi feest waar toch een aantal afwezigen waren, omwille van dat coronagedoe.
PS Intussen hoorden we een en ander over (nabije) toekomstplannen van enkele oud-collega's. Spannend voor hen hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het is zomervakantie (allé toch voor de werkenden ;-)! Er is er hier eentje/er zijn er hier twee content...
En er is er hier eentje moetjes.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

leen zei

Katelijne , fijne vakantie.

Nog 1 schooljaar ??

Doe ook eens veel groeten aan Nona van ons.

Er is hier ook eentje moe, we worden echt ouder.

warme groeten,

daniel en leen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Een mensch beleeft toch wel uitersten… Terwijl neef W. afstudeerde met onderscheiding, coureur Y. geel pakte in dé koers en de man van H. lichtjes beter was/is, sijpelde het trieste bericht binnen dat de gezondheid van E. niet echt meewil (= zacht uitgedrukt). Pff, dat K-monster kan toch wel venijnig uit de hoek komen. ;-(
PS @ L.: ja, K. moet/mag nog 1 (lees: één) schooljaar werken in haar eerste leerjaar… Volgende maand heeft ze alweer haar startvergadering! ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dat muzze en dag broere
Terwijl ik gisteren mijn blogberichtje schreef, was jullie (en onze) vriendin E. al onderweg naar jullie**. Voortaan gaat ze als E*. door 'het leven'... ;-(
Ze streed moedig tegen dat K-monster en wilde o zo graag oma worden; haar dochter E. moet het eerstdaags zonder haar* zien te beredderen... Pfff...
Geven jullie** haar* een knuffel (én een rondleiding) Hierboven?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Jullie vriendin E. nam eergisteren afscheid van haar mama E*. Vandaag schonk zij het leven aan kleine N. Als men spreekt over een rollercoaster aan emoties, dan kan dit wel tellen hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag (euh gisteren) trokken we naar de kraamkliniek waar E. genoot van haar zoontje, terwijl ze bezig was aan de afscheidsviering voor haar mama*. Een pijnlijke combinatie hé!? ;-(
's Avonds trokken mama en ikke -met de fiets- naar K. waar de prachtmusical 1302 werd vertoond op de verlaagde boorden van de L. Eén van de acteurs was een oud-koorlid die 'dankzij mij' de zangmicrobe te pakken had gekregen. Straf hé!? ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
De vakantie gaat zijn gangetje... met ups (o.m. het mooie weer, de glansrijke overwinning van W. in den Tour enne... 'de rust') en downs (o.m. dat heengaan van E*.)
Hopelijk verloopt Hierboven alles naar wens!? Mochten we toch maar één keer kunnen overwaaien hé!? ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
'Groot nieuws'... Voor het eerst in mijn 'landbouwerscarrière' hebben we een 'nest' konijntjes. 31 dagen geleden liet ik onze twee N. dwerghangoortjes P. en M. heel even samen en het resultaat is er, stipt op tijd. (En zeggen dat er gisteren nog 'niks' te zien was... De natuur zit toch straf in mekaar hé!?)
Over dieren gesproken: geit B. 'knalde' mijn gsm-scherm kapot. Vandaag mocht ik naar de hersteldienst (met mijn mobieltje ;-). Omdat ik efkes moest wachten, fietste ik naar de bib in H. (waar ik nog nooit was geweest). En ja hoor, ze hebben (euh ze hadden) er een pak goochelboeken die ik nog nooit zag... Abracadabra...
PS Vandaag zijn we 6 juli; 38 jaar geleden stapten mama en ik in het (wettelijk) huwelijksbootje.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was best een drukke donderdag met werken in de zorgboerderij waar een pak zorgcliënten op me wachtten terwijl er ook nog een veertigtal kinderen (jong en minder jong) rondcrosten. Sommigen hadden de (strakke) wind in de kleren. ;-)
En dan was er nog de muziekrepetitie waar ik plots gebombardeerd werd tot eerste slagwerker (althans voor het eerstvolgende concertje). Ik zal nog een beetje -thuis- moeten oefenen...
Maar nu ga ik bedwaarts; morgen wordt het immers ook weer een zware dag (met de begrafenis van E*.).
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Voor een doordeweekse vrijdag was er veel volk op de been voor de afscheids'viering' van E*. Maar zij* verdiende het!
PS 1 Hebben jullie** Hierboven trouwens al wat bijgebabbeld?
PS 2 We brachten een eerste bezoekje aan haar* plekje. Ze* zal veel bezoek krijgen, zo juist naast het waterkraantje.
PS 3 Na een hectisch weekje is de 'rust' hier nu wat neergedaald. De weerbots zal -vrees ik- ook nog wel komen voor W. en E. Duim, duim! (En dat laatste geldt ook voor de echtgenoot van H. Hij mag morgen -voor een paar uurtjes- naar huis om zijn verjaardag te vieren... Fladder maar even tot bij hen!)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag waaiden we wat uit... Vooreerst was er de fietstocht ten voordele van het V. (lees: in het kader van jongdementie). We ontmoetten er enkele BV's... Samen met onze metgezellen K. en N. breiden we er dan nog een kunstroute aan, weer met de fiets. Zo belandden we o.m. bij moat J. Een fijne dag, mét de nodige kilometers!
Hopelijk was dat ook bij jullie** het geval!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Deze ZONdag loopt naar zijn eind. We genoten van een lekker etentje ten huize van tante V. en oom F. (en ander fijn gezelschap). Er werd veel gebabbeld, ook over jullie**. En er waren vlinderkes! Best leuk.
PS 1 Het was dermate zonnig dat jullie** kaars op jullie** plekje in brand schoot. Gelukkig passeerde brandweervrouw tante A. op 't juiste moment!
PS 2 O ja, morgen is het dan een zoveelste 'verjaardag'; vava* is immers 6 jaar geleden overleden. Doen jullie** hem* veel groeten? Baaidewei, kan hij* Daar ook de koers volgen?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag was er geen koers en had ik dus 'een zee van tijd'. ;-) Zo kon ik nog eens aan de slag; letterlijk. Ik maakte -op bestelling- een houten buitenspeeltuin voor konijntjes. En terwijl ik dan toch op dreef was, startte ik ook nog met het ontwerpen en timmeren van een bloembak voor in den hof. Het wordt mooi, al zeg ik het zelf. En 't was leuk!
Maar dan was/is het ook 11 juli. We maakten een fietstochtje naar vava's* plekje. (Dat ligt er altijd spic en span bij dankzij tante A.) En geen paniek, ook jullie**, opa* (én E*.) werden niet vergeten. Er moest immers wat water worden voorzien... Het is nogal dorstig weer voor de bloemen en planten.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Mooi weer is leuk, té mooi weer is bij momenten wat lastig. Gelukkig kon ik toch wat verder timmeren onder een tentzeil... De vlinderkes kwamen geregeld supporteren.
O ja, 'klant' I. was alvast tevreden met mijn konijnenconstructie. Ze stuurde intussen een fotootje door van haar contente hangoortjes. Ook hier wriemelt er nog steeds een en ander onder de dons. Benieuwd wanneer ze 'boven water' zullen komen...
PS Morgen is tante H. jarig. Niet vergeten hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Er zijn nog zekerheden in 't leven: onze konijntjes mochten -volgens het boekje- vandaag boven 'water' komen. En zo geschiedde. Wat een kjoeties! En dan gaat 'men' op reis en durft men wel eens een vlinderfotootje doorsturen naar ons. Vandaag ontvingen we een kiekje van een erg mooie koninginnepage (moet dat met tussen -n?), gezien door oud-collega V. (en menoage). Hopelijk strijkt die mooie geelzwarte vlinder ook nog eens neer in onzen hof... De natuur kan toch mooi zijn hé!? (Zeg ik op een dag die precies een jaar geleden voor een waterramp zorgde in o.m. ons land... Pff...)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Onlangs las ik volgende spreuk op de feesboek van H.: 'Wacht niet met genieten tot later want als later eerder komt, ben je te laat.' (Inderdaad herkenbaar en niet steeds te 'voorkomen' hé!?)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Morgen staat in 't teken van de muziek. Oom P. en enkele zonen trekken naar het verre K. voor een belangrijke wedstrijd; ikke ga naar het dichtbije M. om er als eerste slagwerker een concert te verzorgen... Hopelijk kunnen we beiden morgenavond tevreden terugblikken op onze prestaties.
Intussen gaat alles hier beneden zijn gewone (zomervakantie)gangetje: het zonnetje blijft schijnen, de coureurs blijven rijden, het onkruid blijft groeien (niettegenstaande de droogte) en mama? Die vertoeft binst de dag op school om de voorbije schooljaarrestanten wat weg te werken en de voorbereidselen te treffen voor wat komt. (Lees: nog één schooljaar te gaan...).
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
't Was warm (al koelt het naar de avond gelukkig af!) en 't wordt morgen (en de komende dagen) nog warmer... Pff... Hopelijk valt alles wat mee.
Na mijn musiceren 'botsten' we nog op kleine K. en zijn (groot)ouders. Amai, wat is die een grote jongen geworden, zeker als je hem vergelijkt met het klein 'boeleke' van E. ;-)
Jammer dat jullie** niet van al dat leuks hier beneden kunnen genieten... ;-( Morgen maken we er alleszins een leuk dagje van... Wordt vervolgd.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag (oeps 'histeren') trokken we nog eens naar 'de L.' waar we met onze moaten van aldaar naar andere moaten (ook van aldaar) trokken... M. en R. verwelkomden ons immers aan 'gun' tweede verblijf, zijnde de vijver met bijbehorende chalet. Na twee coronajaren was het een fijne 'gerontmoeting' met elkaar, met de vissen (die zich lieten vangen) -ik wil niet opscheppen- en met het ijsvogeltje dat zich langs zijn mooiste kant liet bewonderen én de vele 'vlibellen' die dansten in het zonlicht, dat ten dele 'hemaskeerd' werd door de vele bomen. 'Get' was er leuk en lekker vertoeven... En nee, we vonden 'get' niet erg dat onze 'hoede' uitspraak in twijfel werd 'hetrokken'... ;-)
PS Kleine L. was/is nog maar eens 'hegroeid' dankzij de goede (met g ;-) zorgen van mama V. en papa D. (en zus M., bij wie hij in veilige 'ganden' is!)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
De dag verliep een beetje anders dan verwacht... Konden jullie** het wat volgen? (...)
Slaapwellekussen (hopelijk met die warmte... pfff...)
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Een ochtendlijke groet op onzen trouwverjaardag (trouwens ook die van tante A. en oom H.). Gisterenavond lukte het niet om te passeren omdat er geen internet was. Boven de 40 graden werkt dat niet in G., peinzekik.
Hopelijk valt er nog een pak malse regen vandaag; de geitenweide dient immers dringend een groen kleurtje te krijgen...
Geniet van jullie** dagje en vergeet niet dat moemoe* en vava* morgen jarig zijn hé!?
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Terwijl onze gedachten vandaag (euh gisteren) geregeld naar Hierboven flitsten, trokken we naar een nieuwe brasserie in M. Gastheer P. en gastvrouw H. verwelkomden ons in hun H. van V. En we waren er niet alleen... Kleine K. stal er nog maar eens de harten (en de show), nicht F. en neef L. trotseerden de verre boane met hun velo en de rest der W.-Vl. arriveerde er met den auto. Het was er heerlijk toeven in de zomerbar, in de praat- en zithoek, op de speel- en ligweide of zelfs op de stilteplek. En de brasserie? Die was/is zijn sterren waard!
Jullie** waren dat ook zulle!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Er zijn nog zekerheden in 't leven:
- groene tomaten in de serre worden plots toch rood
- kleine konijntjes blijven na enkele weken kjoetie maar worden groot
- goochelmeester JP neemt zwarte kaarten en verandert die -hokus pokus- in 't rood.
Van dat laatste was ik deze namiddag bevoorrechte getuige; hij had plots een gaatje in zijn agenda en nodigde me onverwacht uit voor een laaaange sessie. Leerrijk, leuk (en moeilijk genoeg ;-). En ja, broere*, we hadden het over jou*. Heel recent vertoefde hij nog in W., waar jij* in vorige eeuw nog samen met hem optrad. Blijkbaar had de organisatie het nog over de toenmalige komst van die kleine goochelaartjes!
Baaidewei, noma trok vandaag met haar zus L. naar zee. Een tachtiger en een negentiger, twope in den auto mét GPK (lees: geplooide kaart): moet kunnen hé!? Fladder dus gerust even tot in K. (ja, 't appartement waar ook jullie** indertijd enkele mooie dagen beleefden!) En als jullie** willen schmetterlingen naar D. kan het ook: daar vertoeven kleine L. en menoage. We kregen al enkele kiekjes te zien. Mooi, mooi!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> klaveren (euh harten)

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag staat mijn blogje in 't teken van 'schoon'...
Ik keek naar de koers op tv en zag onze W. opnieuw schoon werk afleveren, ik observeerde moeder konijn en haar drie hongerige kleintjes (op een bepaald moment was M. 'het' beu en kroop ze veiligheidshalve in een kartonnen rol, schoon om te zien), we passeerden aan 't plekje van E. (met de nieuwe bloemen en de kaars oogt het schoon -dat van jullie** trouwens ook zulle!)
Maar dan hoor je dat de gezondheidstoestand van de... schoonpa van tante A. niet zo best is, en dan slik je even. Duimen jullie** mee?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was nog maar eens een echte ZONdag... met hartVERWARMEND nieuws. Morgen verhuist P. immers naar G. om er te gaan revalideren. Hopelijk verloopt alles wat naar wens, hé!? Fladderen jullie** tot bij hem? (Al kennen jullie** veel beter zijn H.)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Er zijn zo van die dagen... dat je wordt uitgenodigd ten huize van moaten. En blijken er daar nóg andere moaten te zijn. En is het (o.m. hierdoor) heel gezellig én lekker én dat bij aanvaardbaar mooi weer. Een topdagje dus! (En ja, ook jullie** passeerden de revue! Jullie** zijn dan ook onvergetelijk!)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Slecht nieuws... De papa van oom H. is intussen overleden. Geven jullie** hem* Hierboven een rondleiding?
Goed nieuws... Ik ben morgen een jaartje ouder en ga dat -uithuizig- 'vieren'. Jullie** lezen hier dan wel waar ik wat 'mocht' doen.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vanmorgen mocht ik de fietsen op den auto monteren en mocht ik dan mee. Taxichauffeur K. (lees: mama) bracht mij/ons naar het zèètje waar we fietsten door weer (= zonnig) én wind. Daarna tafelden we heerlijk samen met de twee zussen, noma en tante L. (beiden samen goed voor 178 jaren levenswijsheid). Hopelijk kunnen we 'dat' noaste joare nog eens overdoen, al kan 'het' rap gaan. Hebben we reeds al te vaak meegemaakt. ;-( Na een schone namiddagwandeling kregen we bovendien onverwacht nog een passage van een kwartet motorrijdende schoonbroers- en dito zussen...
Wat dus een lastige dag moest worden (lees: IK BEN NIET GRAAG JARIG!), viel uiteindelijk best mee..., surtout dat die ook nog eens gekruid was met vele tien-tal-len meelkes, telefoontjes, kaartjes, sms'jes, wots-epkes en ka-dootjes.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ook vandaag dacht men nog aan mij... (en wij aan jullie**). Het weer blijft schoon en (te) droog.
O ja, noma reed vandaag weer huiswaarts zonder problemen. 'Nog al doen wat je kan' is en blijft haar motto.
Tot zover deze lezing; ik ben alweer moetjes. (Ja, 'k ben dan ook een jaar ouder hé!? ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vanmorgen was er de serene afscheidsplechtigheid voor de papa* van oom H. Ik denk dat G*. er blij mee was/is!? (Jullie** kunnen het hem* vragen hé!?)
Nadien deden we nog een toeristische rondrit... Ne mensch moet immers 'profiteren' van 't skoon weer hé!? En zo nadert stilletjes het einde van de eerste maand van mama's zomervakantie en ben ik bijna aan '1 jaar met pensioen'... Wat gaat de tijd (soms) vlug!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
We maakten een schone wandeling en pikten een geslaagd concert mee van onze moat W.V. 'Meer' moe da nie zijn! Al zijn we nu wel moetjes, na nog wat na-gebabbel met nen hoop moaten!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Nee hoor, we zijn jullie** niet vergeten. Jullie** kwamen/komen zelfs geregeld ter sprake! En in onze gedachten als we vlindertjes of... vallende sterren zien.
Maar naar jaarlijkse traditie durft het dus wel eens 'slabakken' op deze blog in zomerse tijden.
PS Intussen dook het c.-virus weer op in onze naaste omgeving. Hopelijk zijn de gevolgen mild...
Fijne dag, papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Twee dagen niks en dan plots twee keer bloggen op één dag (als ik me haast): moet kunnen. ;-)
Vandaag brachten we een bezoekje aan een mooie dierentuin in B. Waren we nog nooit geweest! En nadien babbelden we wat bij met vrienden die nu in F. een B&B uitbaten. En ja hoor, jullie** namen (met inhoud) vielen alweer!
PS 1 Morgen 3/8 is het al 6 jaar geleden dat hondje B*. naar Hierboven vertrok. Geven jullie** een lekker botje (of kluifje, zoals J. en P. altijd zeggen!?)
PS 2 En overmorgen is meester K. jarig. Fladder gerust even tot bij hem!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vakantie is... tijd nemen/maken voor leuke dingen, nieuwe mensen ontmoeten (zoals N. en R.), wat goocheltruukjes op punt zetten en vertonen, 'een' fietstochtje maken, een babbelke doen (ja, ook over jullie**), iets lekkers (gaan) eten, heel voorzichtig weer aan school beginnen denken (lees: de mama)... en nog zoveel meer!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag profiteerden we van het goeie weer (lees: toch iets frisser) om nog eens te gaan fietsen. We worden goeder en goeder... En dat laatste geldt ook voor 't goochelen: ik schudde vanavond 'quasi onvoorbereid' wat truukjes uit mijn (korte) mouw. Zowel J. als L. maar ook R. en K. genoten met volle teugen en met blikken vol -deugddoende- verwondering. Ja, broere*, we zouden een mooi goochelaarsduo gevormd hebben... ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
We zijn weer thuis van 'even weggeweest'... Het was best ontspannend en mooi (zowel de mensen, de omgeving als het weer).
PS 1 We maakten tijdens onze terugreis nog een ommetje langs het graf van nonkel P*. Hij* is -zo te zien- nog steeds geliefd bij zijn parochianen.
PS 2 Bij thuiskomst passeerden we NATUURLIJK ook bij jullie** en gingen nog even een 'aaike' geven aan onze diertjes groot en klein. De thuisverzorgers T. en J. deden hun job goed, vertelden de diertjes ons. ;-)
PS 3 Maar nu ben ik 'wat' moetjes; ik zal dan ook de bedstede opzoeken. Slapen in eigen bed is nóg zo leuk!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
We hebben een schone familie² en zijn er blij om. En we hebben goeie moaten... Bij 'één' ervan mochten we vandaag naar het verjaardagsfeest. We genoten er van het fijne gezelschap, de schone locatie in T., het vele lekkers en de mooie diertjes. Maar er was vandaag ook een telefoontje van een andere moat. Zijn zoon(tje) L. moet enkele dagen naar de kliniek in L. Duimen jullie** mee?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag gingen mama en ikke naar I. om er wat klusjes te doen; ze had onder meer een groot speelhuis -in bouwpakket- aangeschaft en zag er geen beginnen aan... Wij gelukkig wel, al was het geen makkelijke puzzel.
Tussendoor hoorden we al wat (geruststellend) nieuws over L. Morgen staan er evenwel weer onderzoeken gepland... Duim, duim...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
We worden oud... Vandaag vernamen we immers het overlijden van organisator I.C., voor wie ik begin de jaren '80 geregeld optrad met zijn privé-orkestje. Ja, da's zo'n 40 jaar geleden, nog vóór jullie** er waren!
En ook al vandaag profiteerde ik van de relatieve 'lage' temperatuur (ahum) om nog wat te timmeren in den hof; I. had gisteren immers nóg een projectje, dat wat thuisvoorbereiding vergde.
PS 1 'Kleine' L. is ondertussen alweer een medisch onderzoek rijker... Men is er nog niet helemaal uit. ;-(
PS 2 Tijdens onze avondlijke fietstocht (naar het plekje van jullie** & een passage bij noma) stopten we ook even bij W. Hij én hondje L. waren content om ons te zien. Doen jullie** E*. nog maar eens de groeten?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad