Soetkin* & Willem*

Soetkin* & Willem*

maandag 5 juni 2023

Zeker weten!


 

47 opmerkingen:

papa zei

Dag muzze en dag broere
Na drie minibeleefboerderijdagen deed ik het vandaag noodgedwongen rustig(er) aan... Mijn knoken voel(d)en aan alsof de tractor van boer B. over mij gereden heeft. ;-(
Ik kwam ook naar jullie** plekje om er de veeeeeeeele bloemekes water te geven. 't Is hier bij ons immers nog steeds aan 't zomeren.
PS Ik plakte een 'kwoot' in 't E. op het startblad. Wees maar zeker dat het ZEKER zo is!!!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Een laatavondlijke groet na een drukke, gevarieerde dinsdag met onder meer een fietstochtje, het bijwonen van een 'hondenles' en het laten soigneren van mijn vermoeide voeten.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Gisteren kwam een berichtje binnen van een goeie vriendin van jullie**. Zij schreef onder meer: "Intussen zijn we alweer net de moeilijkste dag van juni gepasseerd. De tijd blijft maar vooruitsnellen. Maar Soetkin is nog steeds zo levendig in mijn herinnering. Als ik me moedeloos voel om een of andere reden, denk ik aan haar ongelofelijk positieve ingesteldheid, en dat geeft kracht." Mooi hé van haar!?
En vandaag was er weer een meelke. Een andere leeftijdsgenote van jullie** organiseert binnen enkele maanden opnieuw iets grootschaligs waarbij ze mij weer als jurylid wil inschakelen. "Misschien wil je voor deze editie wel met rust worden gelaten... aangezien het op Soetkins verjaardag valt!" Attent hé van haar!?
PS Vanmorgen zag onze zwarte geit B. er niet te best uit. Ik nam contact op met de veearts die vanmiddag al langskwam. En nu is 't afwachten of ze morgen 'kip'lekkerder zal zijn. De dierenarts komt alleszins morgenmiddag opnieuw langs. Duimen jullie** mee?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
't Is (oeps, 't was) donderdag. Druk, druk... En dus nu: moe, moe.
Gelukkig vond ik tussendoor een gaatje om de bloemenzee bij jullie van water te voorzien en al even gelukkig was de dierenarts best tevreden met het al-wat-beter-zijn van B.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Een laatavondlijke groet
goed wetende dat dat niet moet.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
't Was/'t is druk en bovendien erg warm (vandaar de uitdrukking 'drukkend warm')... Vandaag, oeps gisteren trokken we onder meer naar G. voor het examenconcert klassieke muziek van S. (vriendin van neef W.). 't Was een aartsmoeilijk concert maar S. klarinette er een uur vlot op los. A M A I !
Maar nu zijn we weer thuis en moet ik bedwaarts, want vandaag is 't... Vaderdag. Weliswaar een zoveelste dag om niet echt (meer) naar uit te kijken. Maar we 'zien' wel. Fladder gerust even langs...
Slaapwellekussen
vader xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
't Was alweer warm (té warm) en ik/wij miste(n) jullie** vandaag 'nog meer' (!?) dan anders... Mama trakteerde op een etentje (en we namen noma mee, zodat ze niet de godganse dag alleen zou zitten...). We 'botsten' in 't restaurant op een (stok)oud-collega van mij en aanschouwden er tal van tafeltjes met vader-kind-combinaties. ;-(
Gelukkig sijpelden er tussendoor tal van berichtjes binnen om me een 'zo fijn mogelijke' Vaderdag toe te wensen.
En dan trokken we met de fiets naar 't kerkhof in B. met een bloemeke voor vava*. En wonder o wonder, 't begon zowaar te regenen tijdens ons fietstochtje. Gelukkig waren we net ter hoogte van 't appartementje van vava* en moemoe* en konden we er schuilen.
Passeerde 'de' dag Hierboven wat naar wens?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vannacht viel er wat regen; het onkruid tiert nu nog weliger... Ik wiedde er dan ook op los, tot ik kletsnat van 't zweet was. En dan stak ik nog de barbecue aan. Moet kunnen hé!? ;-)
Gelukkig is 't op dit eigenste moment wat aan 't afkoelen. Heel misschien wordt het iets frisser in huis.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het weer blijft mooi (lees: te warm voor het studerende jonkvolk). In die hitte moest ik deze namiddag gaan vergaderen in verband met het boerderijgids-zijn. Ik slaagde met vlag en wimpel. En dan 'moest' ik ook nog imker spelen (lees: 'bij'les geven...). Ook dát kan ik nog! ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Terwijl mama aan haar al-ler-laat-ste rapportvoorbereidselen bezig is, hield ik me ook zinvol bezig. Morgen ben ik immers chef-van-dienst in de zorgboerderij en dat vergt wat voorafgaande 'bedenkingen'... ;-)
Tussendoor kregen we uit de L. een fotootje toegestuurd van een zeldzame vlinder die er gespot werd. Mooi, mooi. Hopelijk fladdert die ook eens tot bij ons...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het weer blijft mooi en het pensioenleven blijft druk... Maar het zijn (meestal) erg leuke dingen, dus valt het reuzemee! ;-)
Maar een mens wordt daardoor wel reuzemoe, dus laptop af en oogjes toe!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vanavond gingen we nog ne kjee op draai met P. & H. We trokken naar de avondvullende theatershow van ene K.S. 't Was best ontspannend bij momenten maar wreed warm in de zaal...
En morgen (oeps vandaag) breien we er nog een onverwacht uitje aan vast. Een symfonisch orkest brengt onder meer de 5de symfonie van B. ten gehore en men had -plots?- nog een presentator nodig. Of ik misschien 'geen goesting' had!? ;-)
'k Zal dus rap onder de lakens kruipen zodat ik straks fit man ben.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het concert met een dirigent (born in 1990...) was in-druk-wek-kend. Die man uit het erg verre H. vond mijn presentatie 'good' en zei dat ik 'a nice tie' droeg. ;-)
Morgen breien we er nog een muzikaal vervolgje aan met een concert waarbij ik slagwerker van dienst ben. Aangezien het in open lucht is, hoop ik dat de weergoden ons nog wat gunstig gezind zijn.
PS De namiddagregen deed wel deugd! Zeggen jullie** het aan hen?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ik denk dat jullie** Hierboven toch -soms- een en ander kunnen fiksen. Vanmorgen stonden we op en was 't aan 't regenen!! Er werd een noodscenario uitgevoerd met betrekking tot ons openluchtconcert, er werden tenten aangevoerd en geplaatst en toen we -onder het toeziend oog/toehorend oor van onder meer mama, noma en oom F. en tante V.- het eerste muziekwerk uitvoerden werd het zowaar droog (en even later zelfs zonnig en warm). Mercikus!
Maar dan moesten we vanavond nog 'code geel' trotseren die werd aangekondigd door de weermannen (m/v). Gelukkig viel het vanavond best mee; de tuin kreeg een hoop hemelwater maar het gedonder hield zich gedeisd. ('We' waren blij hé, muzze*!?)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag realiseerde ik me dat 'het' eind noaste weke grote vakantie is... voor de leerlingen en voor de niet-gepensioneerde leerkrachten. ;-) 'Het' komt nu snel dichterbij.
Intussen deed ik wat werk in de menoage (na zo'n druk weekend mocht/moest dat wel) en trok ik ook naar den hof. De combinatie 'goed weer + regen' zorgde immers voor een spectaculaire groei van 't onkruid... En voor de komende dagen is er nog -straffe- regen voorspeld. ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
De straffe regen was bij momenten heel straf. En op sommige plaatsen zelfs nog veel straffer... mét klank- en lichtspel. Brr...
Hopelijk draaien ze Hierboven het kraantje weer wat dicht. (We zijn niet rap content hé!?)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Gisteren had ik het over 't weer en vandaag... weer. 't Viel vandaag best mee maar voor morgen wordt het opnieuw een erg natte bedoening (misschien wel niet echt bij ons maar toch in ons -kleine- landje...). Brr².
Vanaf morgen beginnen we ook weer aan een rondje jarigen in onze familie- en vriendenkring. Aan al wie jarig is, proficiat. En aan wie niet jarig is, ook p.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was een gevarieerd dagje met een verrassing voor mama en haar leerlingen. Zij werden immers 'ontvoerd' naar mijn (ahum) zorgboerderij; allé, afgezet in de buurt, waar een tractor met huifkar hen opwachtte en hen naar de plaats van gebeuren bracht (lees: een gelegenheidstearoom waar lekkere vlindertaart werd geserveerd en waar een -voor hen- verrassende speel- en dierentuin was/is).
O ja, mama had vanmorgen de vroegen met een interview voor de gazet. (Vanavond kwam er trouwens alweer een aanvraag binnen...;-) Ze wordt nog een echte BV in haar 'ouden dag'. ;-)
PS Wat de regen betreft: het viel -zeker in onze contreien- best mee.
Slaapwellekussen
papa xxx(X)-> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag was er een verrassingsreis in de zorgboerderij; met zes begeleiders en elf zorggasten trokken we naar het pretpark B. (gelukkig hier 'in de buurt'). Het was een zonnige dag en alles verliep naar wens. Best leuk maar ook best lastig (vroeg opstaan, voortdurend bezig-zijn met veel stappen...)!
Gelukkig is 't morgen WEEKEND!!!! (Wordt vervolgd)
Slaapwellekussen
papa xxx(X)-> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag (oeps gisteren) zaten we dan weer in de K. Tante A. organiseerde immers weer een neven- en nichtjesdag. Het was een fijn weerzien en er werden weer tal van herinneringen opgediept. En dan breiden we er nog een vervolgje aan 'chez L.'. Ook dát was fijn, héél fijn!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
We zijn weer thuis na een erg filerijke avondrit vanuit de L., waar het wreed tof was/is!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vanmorgen (euh vannacht) was ik 'een beetje' moetjes; vandaar dat het toffe weekend in 'De L.' in één zin werd neergeschreven. Maar 't was dus veel straffer, leuker, lekkerder, gezelliger, warmer... dan da éne zinneke liet uitschijnen. En wat schijnen betreft: we hebben nu ook ne keer de erg zomerse temperaturen in 'De L.' aan den lijve ondervonden! Zweet, zweet, dus zwem, zwem... ;-) Vandaag was het hier gelukkig wat frisser en kon ik jullie gesmolten kaars komen vervangen.
PS Onze broedende Brahma kreeg intussen 4 eitjes van 'aldaar'. Binnen 21 dagen hebben we misschien L. kuikentjes...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Ook deze -emotievolle- dag loopt naar zijn eind. Vanmorgen schrok mama zich een hoedje toen plots 'een fanfare' voor de deur stopte met in haar kielzog zo'n 200 leerlingen (mét vlinderhoedje) én politiebegeleiding. Omdat er 'toevallig' een trommel in de auto zat, deed ik de terugreis al trommelend mee om dan op school ondergedompeld te worden in een vrij podium mét opdrachten voor de mama én persbabbels én een schoon lied én verrassende filmpjes van tal van 'gewone' en zelfs enkele bekende Vlamingen én honderden vlinders én K-dootjes én lekker eten... Het zonnetje scheen en toch had menigeen bij momenten kippenvel. (Bij die menigeen waren trouwens ook tante V., tante A. en noma...)
En dan mocht ik in de namiddag ook nog gaan goochelen in mama's klas en had ik vanavond nog een goocheloptredentje bij 'kleine' W. die zes jaar werd. Het was een gezellige avond na een lange, vermoeiende doch deugddoende dag.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Goed nieuws 1: M. uit 'De L.' kreeg vandaag geen telefoontje van school. Ze is dus geslaagd! Goed hé!?
Goed nieuws 2: Her en der verschijnen krantenartikels over mama; schoolmeester (m/v/x) zijn is blijkbaar dan toch iets speciaals. ;-)
PS Morgen heeft mama de laatste oudercontactavond van haar carrière...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Oepsie, we zijn vandaag den 30sten juni. Die datum zegt me iets... ;-)
Ik goochelde 'gisteren' voor het eerst voor de leerlingen van een tweede leerjaar (bij I.) én sloot ook al gisteren het werkjaar af in de zorgboerderij. Ook voor mij was het dus een drukke dag.
Gelukkig zijn er rustiger (?) tijden in aantocht.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag moest ik niet goochelen... Ik was niet ontgoocheld zulle! Een beetje rustig(er) aan kan geen kwaad. Moet ik nu nog leren aan mama! Vandaag kwam ze alvast met de 'loaten' naar huis. Blijkt dat ze eigenlijk maar op 1 september met pensioen gaat. ;-) ;-)
Maar zo naderen we stillekes 1 juli, dé dag dat vriendin E*. vorig jaar overleed. Doen jullie** haar* veel groeten? ('t Is trouwens ook de trouwverjaardag van tante I. en oom D. Fladder maar eens langs!)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag werkte ik in den hof en mama voor school... Ja, er moeten nog leerlingendossiers digitaal aangevuld worden en dat met een nieuw programma. Oeps!?
Gelukkig was er vanavond een ontspannend concertje van jullie** vriendin D. op harp (samen met haar vriend op viool). Ze brachten prachtwerken ten gehore in het stemmige kerkje van S.-D.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
We waren vandaag gezond bezig: eerst in den of werken (dat onkruid tiert welig en ook de tomaten krijgen okselscheuten bij de vleet... ;-)
In de namiddag namen we dan deel aan D. d. B., een uitgepijlde wandeltocht door glooiende landschappen (en waar veel gekenden rond'liepen'... die mama aanspraken over haar carrièrewissel...). Aansluitend passeerden we nog bij N. & K.; deze laatste toverde heel wat lekkers uit zijn 'ei'.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Op deze eerste verjaardag van kleine N. passeer ik hier nog rap rap. 'k Ben precies een beetje moetjes aan 't worden...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ikke werkte de godganse dag in den hof. Alles (surtout 't onkruid) groeit en bloeit immers... En mama? Die ging nog maar eens naar school. Ook daar moet er nog een en ander gewied worden in haar (ex)klas. ;-)
Tussendoor sijpelde het trieste nieuws binnen dat tante M. is overleden; we vernamen eveneens dat oes moaten uit de L. vandaag een fietstochtje maakten naar het bedevaartsoord in S. (78 km ver!). Ze staken er een kaarsje aan... voor hen/voor jullie**/voor wie het kan 'gebruiken'.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Gisteren was het hier 'code geel' omwille van 't slechte weer... Het viel bij ons -gelukkig- mee; den hof, de bloemekes op jullie** plekje en de regentonnen waren zelfs content! Maar bij onze noorderburen werd het 'code rood' en daar waren het anderse toestanden. Brr...
PS Intussen vallen er hier nog steeds felicitatiekaarten voor mama in de brievenbus en er verscheen nog maar eens een heel mooi artikel over haar op tinternet. Kijk maar eens op 'Streekgenoot.be'.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag mocht ik nog eens 'zorgboerderijen én repeteren'... Best leuk!
En mama? Die vertoefde nog maar eens op school. ;-)
PS Er zijn voor 't ogenblik weinig vlinders in 'den of'. Ik was dus vandaag extra in mijn nopjes dat ik én een atalanta én een dagpauwoog zag...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
't Zonnetje scheen en er lagen hier twee toegangstickets klaar voor een bezoek aan 'een' dierentuin. We gingen dus op stap (uiteindelijk méér dan 16000 stappen!) en genoten er van de dieren groot en klein, echte of in legoblokjes... Er fladderden ook tal van vlinders rond in openlucht of binnenskamers (van die grote, felblauwe...). Beestachtig mooi, zoals 'men' zegt!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vanmorgen ontmoetten we heel wat familieleden die we al 'een tijd' niet meer hadden gezien. Waarvoor een begrafenis toch goed is hé!? Heeft opa* reeds een babbelke kunnen slaan met zijn zus*?
Tussendoor sijpelde ook het bericht binnen dat kleine M. een beenbreuk opliep tijdens een vakantiekampje. Djuutedjuu... Hopelijk heeft hij niet te veel last van (extra) ongemakken bij dit warme weer!!! Wij gaan morgen alvast naar de kliniek. Fladderen jullie** ook mee?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Men voorspelde rotweer maar het viel -toch voor velen- best mee. Oef.
En ook voor de kleine M. valt 'het' best mee, al zal zijn gips wel 'als stijf lastig' aanvoelen in de komende maanden. Duim, duim...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Kleine M. is weer thuis. (En gisteren had ik het over gipsmaanden; gipsweken zullen ook wel volstaan... ;-)
Vandaag sijpelde het nieuws binnen dat jullie** vriendin L. goed nieuws kreeg. Ze mag op 1 september fulltime aan de slag! Goed hé!? [En ik ga nog een jaar of drie werken, me dunkt. Onze eerste minister heeft immers nog een envelopke met geld gevonden...]
Er viel ook een rouwbrief in de brievenbus; ex-juf C. is nu ook wees geworden en bloglezer J. heeft geen schoonmoeder meer... Leiden jullie** haar* Hierboven wat rond?
O ja, ook al vandaag maakten we er thuis een Okra-activiteit 'bouw een kippenhok' van. Ik vrees dat ik morgenochtend wat stok ende stijf zal zijn.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
We zijn den 11den juli; de dag waarop vava* zeven jaar geleden heenging. Onderweg naar zijn* plekje stelden we vast dat veel mensen hem* nog niet vergeten zijn. Hier en daar wapperde immers een vlag aan de gevels. ;-) Doen jullie** hem* de groeten?
En over vlaggen gesproken: vandaag vertoefde ik nog maar eens in den hof. Ik werd er begroet door héél véél vlinders. Deugddoend! Naast een kolibrievlinder, de nodige atalanta's, een gehakkelde aurelia, veel dagpauwogen en enkele koolwitjes streek er ook een Spaanse vlag neer. Toch wel een specialleke dat door de vlinderstichting als V.I.M. wordt bestempeld. (Lees: een very important moth).
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
De vakantie (allé die van mama) glijdt stillekes verder. 20% is intussen achter de (pijnlijke) rug. Morgen zijn we al de dertiende (= verjaardag van tante H.!).
Vanavond babbelden we wat bij met twee oud-collega's van ikke. Het was best gezellig! (= zacht uitgedrukt). Wat zijn dát fijne mensen!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Met de loaten... omwille van de laatste repetitie van dit 'werkjaar' waarop ook mama (en de andere madammen waren uitgenodigd). Dus meer dan bedtijd!
O ja, vandaag staat er alweer een jarige op onze goedgevulde verjaardagskalender. Proficiat L.!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ik ben hier met wat³ goed nieuws. Mama mocht deze namiddag op controle in verband met de 'moedervlek' die vorige week werd weggenomen. 'Het' bleek goedaardig. Oef...
We kregen ook een schoon filmke met o.m. 'kleine' L. die aan 't musiceren was.
En dan kwam er ook nog goed nieuws over 'den trouw' van noaste joare. (Continua ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag waren we 'van dienst' bij noma; we legden haar de boane uit naar het appartement aan zee van tante L. waar ze efkes samen gaan 'kamperen' en maakten nadien alles klaar in haar appartementje hier in G. zodat er morgen kan gewerkt worden aan haar 'infrafrastructuur'.
Nadien hadden we ons eerste tweelingenverjaardagsfeest. Best gezellig². Er was zelfs 'een' hond².
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Een vroegochtendlijke groet... Vandaag maakten we een uitje naar G. en S. Ja, we kennen hen al veel decennia en hun kinderen zijn zowat even oud/jong als jullie**. Ook L. en zijn C. waren er. 't Werd een leuke, lekkere, muzikale avond.
PS Intussen vernamen we dat de hond van goochelmeester JP overleden is. Snif, snif... (Arriveert een dier* eigenlijk ook Hierboven?)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Mama's laatste vakantie kabbelt zachtjes verder. En ja hoor, tussen de regenvlagen door kampeerde ze nog maar eens op school. Ondertussen vertoefde ik wat in de tuin en op het containerpark. Tot mijn pijnlijke rug me weer eens vertelde dat 'het' welletjes was geweest. Gelukkig kon ik voor donderdag nog een doktersvisite vastleggen...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vanmorgen hadden we alweer de 'vroegen' omdat mama mee'moest' met noma naar de kliniek voor haar halfjaarlijkse controle. Gelukkig was alles 'onder controle'.
Vanavond (oeps, gisteravond) breiden we er dan een vervolg aan in L. voor een zoveelste Komen Eten-event met OUD-collega's. Het viel alweer in de smaak. Toch fijn dat er goeie vrienden -voor het leven- zijn. En ja hoor, jullie** kwamen er naadloos ter sprake.
PS Morgen en overmorgen zijn we er weer een aantal huwelijksjubilea in onze vrienden- en familiekring; zelfs bij heel dichte familie. ;-);-) Aan allen: proficiat!
Slaapwellekusen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Door de dakwerken aan den overkant van de straat zijn we al heel de week met de vroegen wakker. Ik ben precies een beetje moetjes aan 't worden; net zoals wielrenner P. vandaag in de Tour. Ik denk dat ik maar eens vroeger onder de (spreekwoordelijke) dons ga.
SLAAPwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Precies 39 jaar geleden beloofden mama en ikke elkaar trouw... en dat in goede en kwade dagen, in armoede en rijkdom, in ziekte en gezondheid. We hebben in al die tijd 'onze portie van zowat alles' gehad maar breien er nog graag een (lang) vervolg aan.
PS Dank aan iedereen die 'aan ons' dacht!
En o ja, na vandaag volgt morgen: de 21ste juli, zijnde dé verjaardag van moemoe* en vava*. Wensen jullie** hen* een dikke proficiat?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Hopelijk viel het 'gisteren' wat mee Hierboven?
Wij trokken een (nationale feest)dag naar de L. om even uit te waaien (en blijkbaar ook wat uit te regenen). We vertoefden weer aan 'de vijver' van M. en R. en ja hoor, ook D. en V. en 'kleine' L. waren er van de partij. Zelfs oom T. waaide even over. Er werd 'wat' bijgebabbeld over jullie** en over mama's pensioen, er werden wat vissen (groot en minder groot) gevangen en er werd teen en tander gegeten en gedronken. Jammer dat 'dat' twee uur rijden is naar ginder. (Of van 'hinder naar gier'... ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen