Soetkin* & Willem*

Soetkin* & Willem*

zaterdag 22 juli 2023

Vakantie...


 

53 opmerkingen:

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het is weer volop congé... en dat brengt onze gedachten geregeld naar 'de goede, oude tijd' toen we onze grote auto volstouwden met medisch en verzorgingsmateriaal om de gezonde bergen in te trekken... Sindsdien zijn we minder en minder naar ginds getrokken en zeker niet meer naar 't mooie Z. De mooie souvenirs en herinneringen blijven evenwel bestaan! (Vandaar het prentje dat ik koos boven dit blogberichtje. En ja, 't is in 't Engelands; sinds ik meer en meer goocheltrucs in 't E. moet ontcijferen, ben ik 'goeder en goeder' geworden in die taal.)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
"Dank dat je bij ons was." Dit zinnetje hoorden we vandaag al ettelijke keren. Het was immers dé zin van nieuwslezeres M.T.* die nu naar jullie** onderweg is. 'Onze bekende Bissegemnaar' is niet meer bij ons. ;-(
En zeggen dat er in één van de vandaag verschenen digitale krantenartikels vermeld staat dat zij* 'bij ons in de Rietput' te gast was geweest. Ja, 'we' zijn best fier dat we M*. en haar man* indertijd naar ons jeugd- en volwassenenatelier haalden en dat ik hen** mocht aankondigen en modereren. Dat waren schone tijden! Doe haar* veel groeten! De kans bestaat dat moemoe* wel wat zal bijbabbelen. ;-)
Voor subiet... slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het weer was niet je-dat maar toch gingen we op stap... 't Is immers mama's laatste vakantie. Na één september heeft ook zij immers nooit nog vakantie. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
We kwamen deze dag al wandelend en fietsend door en zagen hier en daar een schoon dier (of een veelvoud ervan). Meer moet dat niet zijn..., alhoewel. ;-)
Zo nader ik stillekes mijnen verjaardag. Oeps, 63 klinkt al serieus hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Aan de vooravond van... een laatavondlijke groet na een gevarieerd, leuk dagje.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Van in de (heel) vroege morgen tot heel onlangs sijpelden er héél wat verjaardagswensen binnen; via telefoon, sms'jes, wots-epkes, echte kaartjes... Ik ben nog niet aan 63 'stuks' maar ik ben goed op weg. ;-)
Het weer was niet super (= zacht uitgedrukt) maar toch gingen we op stap... en op restaurant. Lekker!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag stond er een verjaar-na-dags feestje op mijn menu met een bezoek aan mijn goochelmeester in het verre H. Best 'leuk' om het in zijn taaltje te zeggen. Nadien gingen we wat uitwaaien op het mooie strand in C. (En dit alles onder een bewolkt zonnetje... ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Een molen hier, een molen daar... 't Is hier echt skwone, echt waar. En om te fietsen is het helemaal 'te gek'.
PS Hier stond 'slaapwellekussen' maar omdat dit bericht blijkbaar gisteravond niet verstuurd raakte, kon ik het vanmorgen nog bewerken (met deze PS als toevoeging én zonder de slaapwellekussen; die zijn voor vanavond).
Geniet van een fijne zondag Hierboven
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
We zijn weer thuis, na een hartstikke leuke week bij onze noorderburen. Het weer viel uiteindelijk best mee, de logementen en het lekkers ook, de diertjes al evenzeer en dan pikten we nog enkele van onze hobby's mee met o.m. bezoeken aan een bakkerijmuseum, aan een klompenmakerij, aan een goochelwinkel en zelfs aan het nationaal kampioenschap straatgoochelen in IJ. Straf, straffer, strafst...
SLAAPWELLEKUSSEN
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was me het regendagje wel... Pff... Tussendoor crosten we naar de bibliotheek en moest ik een paar rx- en echografieonderzoekjes ondergaan. Er was/is niks alarmerends te vinden...
Oef...
En zo loopt juli naar zijn eind. Op naar mama's laatste vakantiemaand. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Weer eens een laatavondlijke groet, goed wetende dat...
Ik viel daarnet boenk in slaap. 'k Ga dus meteen een verdieping hoger!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
We moesten vandaag de bloemekes geen water geven. Ik denk dat ik hen beter leer zwemmen! ;-) Wie nu op reis is... Pfff...
PS 1 Vandaag was J*. jarig. Hebben jullie** hem* geproficiateerd met zijn* 96 lentes?
PS 2 Morgen is het dan weer 7 jaar geleden dat hondje B*. overleed. Geef haar* maar een dikke knuffel van ons!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Zeggen jullie** aan de weergoden Hierboven dat 'de kraan' even dicht mag (blijven)? Vandaag was 't alleszins al stukken beter... We konden zelfs weer eens de fiets 'boven'halen. Noma was alvast content met onze passage. En jullie** hopelijk ook!?
PS Vergeet niet om eens naar meester K. te fladderen. Hij mag morgen immers een kaarsje meer uitblazen op zijn verjaardagstaart. (Al is hij niet meteen een taartliefhebber...;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
We hadden vandaag de vroegen... Konden jullie** het wat volgen!? ;-) Deze namiddag ging ik nog wat klusjes doen bij I. terwijl mama haar klaslokaal verder klaarzette voor haar overneemster. Tussendoor sijpelden heel wat vakantieberichtjes binnen van oeze moaten uit 'de L.'. Hübsch hé!? Maar nu is de batterij wat plattekes. Dus ja...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag gingen de hemelsluizen weer volop open. Brr... En blijkbaar is er nog teen en tander op komst!? Ik denk dat 'het grondwater' weer hoog genoeg zal staan en dat we morgen de bloemekes op jullie** plekje niet zullen moeten begieten.
Tussen de buien door ontvoerden we noma om eens samen te gaan eten (het smaakte haar) en om nog efkes te gaan shoppen. We vonden 'iets' waar ze héél content over was/is.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Deze 'zon'-dag, koersdag°, loopt naar zijn eind. [° De eerste won, 't was jammer genoeg W. niet!] We dachten onder meer aan J*. die vandaag precies 14 jaar geleden heenging en we hadden een lange (telefonische) babbel met jullie** lievelingsverpleegster die momenteel héél zware tijden doormaakt. Duimen jullie** mee?
Vanaf morgen begint het schoolwerk weer voor mama en ga ik me opnieuw wat verdiepen in de edele goochelkunst; des woensdags mag ik immers naar mijn goochelmeester van alhier voor een volgende les en bijbehorende toets...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was eindelijk weer een buiten-werkdag. Oef... 'Jammer' dat mama nog wat werk op school
had. Morgen breit ze er nog een vervolgje aan. En overmorgen voorzekers ook. ;-)
Intussen hoorden we dat kleine M. -na wat extra problemen- weer aan de beter'hand' is. Oef! Hopelijk krijgt hij morgen in 't ziekenhuis groen licht. (O ja, dat geldt ook voor mij; ik 'mag' er immers ook even op bezoek.)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
't Wordt eentonig maar ik heb het weer over het... weer. In de wereld loopt het momenteel erg mank; je hoort me dan ook niet klagen over de 'vele' regen hier bij ons. [Alhoewel.]
Vanmorgen had ik de vroegen om naar de mastodontkliniek in K. te gaan; gelukkig ging mama mee zodat ik daar niet verloren liep. ;-) Ik kreeg heel wat vragen op me afgevuurd en moest een hoop 'turnoefeningen' doen. Ik slaagde maar krijg toch twee 'herexamens' in september. Ik hou jullie** op de hoogte.
PS Hopelijk slaag ik morgen ook bij goochelmeester.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het viel best mee... en dan heb ik het niet alleen over het weer maar ook over mijn goochelnamiddag. Mijn meester (die nu ook voorzitter is van de goochelfederatie) kreeg tussendoor enkele telefoontjes waardoor ik wat tot rust kon komen. ;-) En toen arriveerde ook nog de 'wereldberoemde' illusionist G. (ook een leerling). Hij zat trouwens indertijd in de jury toen jij*, broere*, goochelexamen aflegde. Hij herinnerde je* nog! En 'moest' even slikken toen JP 'het' vertelde. [Doe jij* Hierboven eigenlijk nog truukjes?]
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was een zalige, zomerse dag. Eentje waarop we wafeltjes bakten om mee te nemen naar tante M. We babbelden er heel wat bij en ontmoetten er o.m. ook G. en N.
Na nog een ommetje langs jullie plekje bewonderden we de mooie lucht, waar zowaar een pak luchtballonnen verschenen. En 't is nog niet 'af'. Blijkbaar staan er subiet ook nog vallende sterren op ons menu!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Er gebeuren toch soms 'vreemde' dingen. Vandaag gingen we op bezoek bij oes moaten in de L. We hadden een klein presentje mee voor de gastvrouw dat we meebrachten uit N. En wat bleek? Zij had precies hetzelfde cadeautje gekocht voor mama. Straf hé!?
Het was anders best gezellig! ;-) ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ook vandaag verliep straffer dan straf. Eerst trokken we met 'kleine L.' naar een indrukwekkende truckrun (met maar liefst 700 opgeblonken vrachtauto's), daarna deden we een ommetje langs de basiliek van S. (moemoe* zal voorzekers blij geweest zijn) om daarna 'ergens' een -open- eethuisje te zoeken maar niet te vinden. Dat laatste bleek immers niet evident zodat we uiteindelijk een pizza bestelden om 'thuis' (!) te laten leveren... Maar oeps, wat men (= pizzeria B.) aanbood op 't internet leek niet echt op wat men afleverde. Chef-kok D. was dan ook niet in zijn nopjes (= zacht uitgedrukt). Het gezelschap maakte echter veel goed, heel veel!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
We zijn weer veilig thuis na een super driedaagse waar jullie** herhaaldelijk werden genoemd. Moat D. was zo vriendelijk om vanmorgen zijn aversie voor rommelmarkten langs de kant te schuiven en ons te vergezellen; ja, hoor, ik vond er een paar stokoude goocheldozen... Voor we vanavond naar huis trokken, goochelde D. 'met niks' (ahum) een sterrenmaaltijd tevoorschijn. Wreed lekker! En over sterren gesproken: onderweg zagen mama en ikke een pracht van een vallende ster! Ja, we deden een wens...
PS Morgen is 't aan jullie** om het mooie weer te 'trotseren' om naar de jarige P. en naar nicht K. te fladderen.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Een laatavondlijke groet. 't Is immers alweer laat (te laat) na een dagje met van-alles-en-nog-wat, waaronder een bezoekje van kleine K. die -samen met zijn papa- de diertjes kwam 'inspecteren'. Hij jeunde zich en het zonnetje deed deugd; de boenkeboenkemuziek (in de achtergrond) iets minder. Blijkbaar viert 'men' in G. de 'fin de congé'. Oesje.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was een zalige hoogdag met heerlijke (fiets)temperaturen. We profiteerden er dan ook van om een noma- en twee kerkhofbezoekjes af te leggen. We hebben dus weer onze nodige 'stappen' afgelegd!
Voor wie vanaf morgen opnieuw aan de slag moet (of wie zich als juf of meester realiseert dat 'het' nog maar twee weken is...): goede herstart!
Slaapwellekussen
papa xxx(X)-> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
De vakantie loopt naar zijn eind; mama's pensioen is in zicht. ;-) Tal van reizigers zijn weer thuis, tal van werkers zijn weer aan de slag... En mama? Die zwalpt een beetje tussen de twee met nog wat opruimwerk op school en 't maken van wat afscheidscadeautjes voor haar (oud)collega's.
Ja, afscheid nemen... Het hoort bij 't leven, al went het niet echt/niet altijd.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Mama ging nog maar eens een dagje naar school terwijl ik een dagje werkte in den hof². Het gras (waaronder een stukske 'maai mei niet') werd gekortwiekt net als de klimop, ik oogstte nen hoop tomatten en komkommers en wiedde erop los. Dat onkruid groeit hier nogal welig.
En vanavond? Dan was er weer de herstart van de repetities bij de harmonie. Het was best pittig met een aantal nieuwe werken, die ik op zicht mocht 'vertolken' (als enige slagwerker). De twee collega's waren immers nog aan zee.
PS 1 Morgen 'mag' mama opnieuw naar school... voor een laatste vergadering en zowaar een 'tiembilding' en aansluitend etentje.
PS 2 J*. overleed vandaag precies 15 jaar geleden. Was er iets voorzien Hierboven?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Terwijl mama schoolse verplichtingen heeft (ze komt voorzekers met de loaten naar huis), sijpelde er ook voor mij nog wat schools nieuws binnen. Ja, jullie** oud-leerkracht I. wordt blijkbaar op 1 september directeur in 'mijn' school. Zoals je kan zien... Ik ben zoals het weer: nog steeds betrokken. ;-)
Van de 'vrije tijd' profiteerde ik om vanavond wat goocheltrucs te oefenen... Maai iengliesj is ol mutsj bitter!
En ik ga, denk ik, op tijd onder de 'wol'. Vanmorgen werden we immers alweer in alle vroegte gewekt door de verbouwingen bij de buren. Men kwam chappen met een immense vrachtwagen...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
We genoten van de rustige zaterdag met afsluitend het pensioenfeest van moat M. Het was best gezellig (in de zaal waar wij 39 jaar geleden ons trouwfeest vierden). Baaidewei, morgen zijn oes moaten uit 'de L.' 19 jaar gehuwd. 'k Zou zeggen: fladder gerust even tot bij hen, alhoewel jullie** hen alleen maar kennen van het lezen van deze blog... ;-(
Op het feest vanavond waren o.m. ook B. & V. Eerstgenoemde is intussen al 77 kg 'kwijt'. Jullie** wogen indertijd samen nog niet zoveel... Oeps.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was alweer een echte ZONdag, ideaal om wat in den hof te werken, even langs te gaan bij noma en een fietstocht(je) te maken. En tijdens dat laatste zagen we een aantal luchtballonnen (popel, popel...) en zelfs een oud-collega, met schoolnieuws heet van de naald. Er zijn blijkbaar nogal wat veranderingen op til in 'de' school, die ik vandaag -precies 750 dagen geleden- vaarwel zegde.
O ja, morgen is de jonge mama M*. jarig. Wensen jullie** haar* Hierboven een dikke proficiat?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
't Is precies een schrikkeljaar. Want na de zondag van gisteren, volgde ook vandaag een zondag. ;-) Ideaal weertje om wat te fietsen (met bezoekjes aan winkel, kerkhof, noma, bib...) terwijl mama alweer een lange dag op school vertoefde (samen met haar nieuwe huurster).
PS 1 Vandaag botste ik op oud-collega E. die '1 en ander' vertelde over 'de' school. Oeps².
PS 2 Morgen zijn er weer twee jarigen in onze familiekring én komt er een nieuw hondje in het leven van goochelmoat JP. Leuk hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
L'histoire se répète.
Wat ik gisteren schreef over de 'zon'dag, over een fietstocht, over mama op school, over (weer) twee jarigen morgen... geldt ook voor vandaag. ;-)
En toch was/is 't niet eentonig hoor! Want ik had ook nog enkele klusjes 'toe doe' en een goocheltruc om 'onder de knie' te krijgen...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Ik heb teveel 'gelachen' met de ZONdagen; vanaf subiet is er immers regen voorspeld. Gelukkig dat ik deze namiddag nog 1. de rest van 't gras afreed 2. het grasafval naar 't containerpark bracht. Zijn er Hierboven eigenlijk ook tuinperikelen?!?
PS We kregen al een aandoenlijk filmke te zien van 't hondje van de goochelmeester. Ik denk dat de meester 'werk aan de winkel' zal hebben. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Mama had vanavond eigenlijk pensioenfeest in haar scholengemeenschap maar haar 'echte' viering (en die van haar 'soortgenoten') werd een jaar uitgesteld. Iedereen mocht wel naar een drink in openlucht. De weergoden waren niet erg gunstig gezind...
Voor mij zat er een uitje naar D. in; samen met noma en een vriendin van haar gingen we er hon-der-den kurken afleveren. We waren erg welgekomen.
En dan was er tot slot nog een muziekrepetitie. 't Slagwerk stond weer eens 'au grand complet' en dus deelde de dirigent kwistig extra partituren uit. 'k Zal weer mogen studeren aan mijn glockenspielwerken...
PS Tussen de regenvlagen door kunnen jullie** morgen naar L. fladderen. Vriendin H. is immers jarig!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Een laatavondlijke groet, goed wetende dat 'het' eigenlijk niet MOE t.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het regende en het 'zonde' vandaag... Goed genoeg om even naar de dorpsfeesten in de K. te trekken om er o.m. goochelaar J. aan 't werk te zien. Straffe gast!!!
Intussen passeerden er wieler- en 24 uur van Z.-beelden met telkens kleine L. in the picture. En ja muzze*, L. heeft nu ook een foto met één van 'de' broers! ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Toeval bestaat. (Anders zou men er geen woord voor 'uitgevonden' hebben hé!?)
Vandaag zijn we de 27ste en ik botste -bij toeval- op een mooie foto van jullie** beiden, genomen in ons geliefde Z. in augustus 1996... Juist 27 jaar geleden!! Toch straf hé!? Wat zagen jullie** er kjoet uit.
Slik...
Snif...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag nam mama 'iets officiëler' afscheid van haar collega's. Er was immers 'een' personeelsvergadering, die eindigde met een traktaat door jullie** mama. We waren er efkes op voorhand om alles klaar te zetten en 'aanhoorden' zo de toespraken van de codi en de ict-verantwoordelijke. Amai, alweer nieuwe dingen die de leerkrachten erbij moeten nemen. Over het lesgeven als dusdanig werd niets verteld. ;-) De hapjes vielen in de smaak, de drankjes ook en mama was content (al hield ze het niet droog in tegenstelling tot buiten).
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
't Is alweer laat
en ik ben moe.
Dus bij deze
doe ik de laptop toe.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ik leer bij. In plaats van te wachten tot ik boenk in slaap val, ben ik hier iets vroeger. ;-) Het was opnieuw een goedgevulde, gevarieerde dag (voor mij, voornamelijk thuis) maar ook voor mama (al was het voor haar op een andere locatie... rarara...).
In 'mijn' en 'haar' school waren er vanavond openklasdagen. Ik kreeg intussen een berichtje van de mama van N. en W. Ja, broere*, zij zitten resp. bij jouw* meester J. én jouw* juf E. Tof hé!?
PS 1 Intussen meldde V. dat ze ein-de-lijk haar lessenrooster kreeg. 'Goed op tijd...'
PS 2 En er kwam een uitnodiging binnen voor het 35-jarig bestaan van het KKF. Kregen jullie** die ook?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
We naderen stilaan 't eind van de zomervakantie én de start der scholen én... 't begin van mama's pensioencarrière. Of ZIJ het gelooft, zal ik morgen ondervinden. ;-) Ze kreeg vandaag alvast deugddoende sms'jes en een mooi boeket.
PS Aan al wie morgen naar school moet/mag: suc6!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Er kwamen een hoop positieve berichten binnen over 'schoolse toestanden'... Goed hé!? En mama? Die had een top(na)middag met een pak oud(!)-collega's. Ze jeunde zich.
En vanavond? Dan gingen we naar jaarlijkse gewoonte even tafelen bij K. en N. (en menoage). Een best leuke afsluiter van mama's eerste pensioensdag, die nogal in 't regenwater viel. (> 60 liter)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag werd een jonge renner begraven en gebruikte 'men' volgend citaat: 'De dood is het enige palindroom dat je niet kan omkeren...' Een doordenker maar o zo waar en o zo pijnlijk en confronterend...
Het leven gaat hier beneden intussen verder... 't Was mooi weer (wat een verschil met gisteren) en door een 'foute boeking' waren we alweer te gast bij K. en N. (ditmaal met o.m. I. erbij en haar hond TM). Het was heel gezellig -en lekker- en de hond was blij met mijn aaikes. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag hadden we de vroegen omdat 'mijn' harmonie 345 eters te voeden had over de middag. 't Was best een drukke bedoening met veel vettige afwas. Maar men was content en ik ben een beetje 'versleten'. Gelukkig dat ik morgen niet naar skole moet. (Tiens, en mama ook niet!)
PS Al fietsend passeerden we aan 't huis van jullie lievelingsverpleegster en ja, ze stond in haar deurgat... We babbelden wat bij -in een haastje- én boekten meteen een extra babbelnamiddagje... Mochten jullie** zin hebben om er ook bij te zijn. Graag!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag was/is jullie** vriendin S. (diegene die deze blog 'indertijd' opstartte) jarig. Dachten jullie** er aan!?
Deze dag begon spannend; we waren immers dag 21 na het leggen van de eitjes uit L. onder onze broedende kippen. Vanmorgen piepte één zwart kuikentje (met wit vlekje op zijn kopje) me tegemoet. Hopelijk heb ik morgenvroeg weer 'prijs'. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag stond in 't teken van het afscheid van nieuwslezer D.V. Alles begon voor hem in 't jaar 1989; het jaar waarin ik in 'mijn' school in K. startte... Inderdaad, lang geleden! ;-)
O ja, vanmorgen hoorde ik extra gepiep in het kippenhok. Er scharrelt nu ook een geelke rond. Mooi om te zien/te horen...
PS Noma is met haar oudste -en inmiddels enige- zus naar zee gereden. Straffe madammen hé!?
SLaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
We profiteerden van 't mooie weer om 'gewapend met rolstoel en fietsen' zeewaarts te trekken. Daar verrasten we noma en tante L. met een bezoekje en botsten er ook op tante V. en oom F. Best leuk! Samen deden we een schone wandeling op den dijk (met tante L. genietend in de rolstoel), tafelden twope en deden dan nog een fietstocht tot in N. (dat laatste weliswaar enkel met de vier 'jonge gasten' ;-) We zagen een hoop vlinderkes in de duinen. Het was een fijne woensdag. Gepensioneerd zijn heeft toch zijn voordelen... ;-)
SLaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
't Was een 'gewone' donderdag behalve voor nicht S. (die jarig was/is). Ik herbegon in de zorgboerderij (met o.m. de komst van een nieuwe zorgcliënte én het bezoek van enkele 90-plussers, die nogal enthousiast waren over de ezeltjes, geiten, hondjes, poezen...). Toch 'vreemd' dat mensen die blijkbaar quasi nooit praten, plots beginnen te babbelen tegen de diertjes...
PS Morgen is kleine M. al één jaar jong. Fladder bij dit mooie weer maar eens langs bij haar!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Wat ik zondag laatstleden aankondigde, stond deze namiddag op ons programma. We fietsten naar M. om er wat -live- bij te babbelen ten huize van H. en 'de S.' We wisten al teen en tander maar schrokken toch toen we 'het verhaal' van de vrederechter (of is 't wrede rechter?) aanhoorden... Wat kan 'men' in ons land toch stupide wetgeving toepassen voor mensen die het al zo moeilijk hebben??? [In jullie** tijd waren er soms ook al van die dingen -naar jullie** toe- maar dat dit vandaag de dag nog steeds het geval was... Pfff...]
Binnenkort staan er alweer onderzoeken en ook operaties op 't menu van 'de S.'. Duimen jullie** mee?
PS O ja, morgen zal 'het' alweer over jullie** gaan. Er is immers een zoveelste familiedag van het fantastische KKF. Fladder maar even langs!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
We zijn weer een zware dag 'rijker'. Konden jullie** het wat volgen?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag was het héél érg warm bij ons terwijl het in andere landen water giet of 'orkaant' of 'aardbeeft'... Niet te doen. Vragen jullie** Hierboven aan de weergoden dat ze het efkes rustiger aan doen? Plies...
PS Mijn pijnlijk been is er nog steeds. Morgen 'mag' ik onder de scan. Jullie** kenden dat lawaaierig toestel beter dan ikke hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
'Na zonneschijn komt regen' of zoiets. Ik 'denk' (euh weet) dat het gras en onkruid een groeispurtje zullen krijgen...
Vanmiddag was het kliniekengedoe niet zo 'spurtachtig'; zo'n scan waarbij je 'een tijdje' muzzekes-stil moet liggen in zo'n claustrofobische tunnel duurt lang... Pfff... Niet mijn ding! Maar over klinieken gesproken: morgen moet kleine L. er ook weer naartoe. Duim, duim!
PS Ook al morgen is jullie** vriendin E. jarig. Tussen de buien door kunnen jullie** misschien eens tot in I. fladderen?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
De zon scheen en 't regende... Ik goochelde, timmerde en gaf wiskundige uitleg. En mama? Die ging naar school en 'blikte' oes tomatten in.
En tussendoor kwam ik nog naar jullie** plekje om de bloempotten leeg te gieten... en een versche kaars aan te steken. We zijn nog steeds erg tevreden dat we voor 't ontwerp en de realisatie van jullie** plekje te rade gingen bij echte specialisten. Het oogt nog steeds erg mooi!!!
Een druk dagje dus, en dat was het ook 'ten huize van L.'. Er stond immers weer een kliniekendag op 't programma.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar