Soetkin* & Willem*

Soetkin* & Willem*

dinsdag 15 juli 2008

15 juli...

Dag kleine meid,

Het zal vandaag en vlug tekstje worden hoor want ben moeten gaan werken en ben "ten"... Pfff twas weer eens lastig vandaag. Er ligt en mevrouw palliatief en het gaat steeds slechter en slechter, kheb het daar toch een beetje moeilijk mee...zo'n nare ervaring! Maar daarover gezwegen, hoe gaat het met jou? Stillekes zeker, (zoals altijd) maar aan het weer te zien, tussen de twee. Hier gaat het ook tussen de twee. Heb je mama gezien vandaag...We hebben kort even gepraat, heb het krantje gegeven. Ze gingen vandaag naar Antwerpen zo konden ze misschien wat lezen in de auto... Je weet maar nooit hé! We zijn krantjes gaan ronddragen vandaag,...amai twas leuk maar lastig! Hihi... Vandaar dat ik ook wat moe ben, die lange fietsrit en dan nu het werken... Ik kan vandaag niet meer langskomen, want ben echt versleten maar morgen en donderdag moet ik niet werken dus kom ik twee dagen naar je toe, goed? Allé sorry dat ik niet veel te vertellen heb, maar wil eventjes rustig in et zetelke zitten...Ga er ook eens deugt van hebben! Slaapzacht, droom zoet, tot morgen!

Dikke nachtzoen,
Xje jou vriendinneke
Stéfanietje

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Soetkin,
'k Ben vandaag met Stefanie de Max gaan ronddragen. Ze stond om 10u aan de deur en weet je hoe lang we erover gedaan hebben? 3,5u alsjeblieft (ongeveer dan toch). Nee, nee, niet dat we zó traag fietsen, maar we moesten gewoon héél Gullegem rond. Zóveel krantjes zeg, pff, amai. En dan nog naar Bissegem ook, naar Ilse. De laatste twee heeft Stefanie dan alleen gebracht ('k zag het echt nie meer zitten om nog es tot in Moorsele te rijden, en Sté moest daar toch passeren hé).
Swat, toen 'k vanmiddag thuis kwam ben ik onmiddellijk beginnen lezen. Bij sommige dingen lag ik echt krom van het lachen. 'k Had gezegd dat ik nog enkele dingen zou komen voorlezen, maar had vandaag echt geen fut meer. We zijn wel nog snel even gestopt, maar was echt uitgeput (had trouwens geen krantje mee ook, wat natuurlijk kan helpen om voor te lezen hé). 't Was dus een lastig fietstochtje, maar we hebben wel wat afgelachen hoor. Nu, het was super voor twee zaken: de conditie én we zijn alweer heel wat zaken te weten gekomen van enkele koorleden om in de volgende editie (eventueel) te gebruiken.

Ben nu net nog even langsgeweest met een tekst. Heb hem maar snel nog even gelamineerd, want bij mijn weten kan papier nog altijd niet zo goed tegen de regen. Zo gaat hij hopelijk wel wat langer mee. Dit tekstje ben ik wel nog komen voorlezen. Morgen of donderdag kom ik wel even langs met enkele dingen uit de Max. Maar vanavond kan je je al wat bezighouden met dit tekstje. 'k Heb er maar enkele bloempotjes opgezet, zodat het niet zou wegwaaien. Straks doet het nog de ronde bij je buren... 't zou wat geven zeg.

Maar swat, genoeg gezeverd. Straks is er geen plaats meer voor andere reacties na mijn laaaang bericht.
Ik kom dus zeker binnenkort nog even langs.
Dikke kus en knuf...

PS: Wie de tekst graag wil hebben, mag altijd iets laten weten. Dan stuur ik hem wel door of ...

Anoniem zei

Alles wat de Kracht van de Wereld
doet, wordt gedaan in een cirkel.
De hemel is rond en ik heb gehoord
dat de aarde rond is als een bal en
de sterren ook. Als de wind
op zijn krachtigst is, wervelt hij.
Vogels maken ronde nesten want hun religie
is dezelfde als de onze. De zon komt op
en gaat onder in een cirkel. De maan doet hetzelfde
en beide zijn rond. Zelfs de seizoenen vormen
een grote cirkel in hun wisseling en komen altijd
terug bij waar ze waren. Het leven van een mens
is een cirkel van kindertijd naar kindertijd.
En zo is de cirkel overal waar kracht beweegt.

Anoniem zei

Hei muzzeke,
Overal waar we komen of kijken 'ontmoeten' we jou... Dat was vandaag weer het geval in de 'echte' krant (Het Laatste Nieuws), in de al even 'echte' krant van jouw koor maar evenzeer bij nonkel Miel in de huiskamer in het verre Sint-Pieters-Lille. Jouw gedachtenisprentje kreeg blijkbaar bij heel veel mensen een bevoorrecht plaatsje!
Eigenlijk tof al hadden we veel liever... je weet wel...
Op jouw plekje zagen we vanavond bij onze terugkeer alweer sporen van bezoek... Er gaat geen dag voorbij of er is een vlinder of konijn of lieveheersbeestje bijgekomen!
Je bent en blijft geliefd door vééééélen!

Een tijd geleden verscheen hier een oproep om een verjaardagskaartje te sturen naar Stiene Verleye, Gaverstraat 13A te 8550 Zwevegem omdat dit lotgenootje van jou op 19 juli 4 jaar jong is.
Jij hebt hierboven voorzekers geen postzegels ;-) maar ik hoop dat de lezers van deze blog wel een postzegel hebben (en hiermee een kaartje zullen versturen).
Want kaartjes krijgen is leuk, is 't niet?
Tot morgen dan maar weer!
papa xxx
PS Morgen moet je broer weer een dag en nacht naar de kliniek...

Anoniem zei

Soetkin,
was er gisteren even niet op deze blog, maar in gedachten natuurlijk wel.
Silke, Jelle en ikzelf zijn gisteren naar jouw plekje gekomen.
We waren eerst nog eens naar Kortrijk geweest naar de solden en aan de Sint-Maartenskerk is er een mooie bloemenwinkel. We zijn daar binnen geweest om iets te bestellen voor jou, het blijft voorlopig wel nog een verrassing en ondertussen zagen we daar een mooi konijntje staan. We lieten er enkele roosjes insteken en zijn er dan mee gekomen.
Je hield van jouw konijntje hé en papa moest er goed voor zorgen...
Had gisteren weer een dipje, maar nu gaat het weer beter.
Het blijft super lastig hoor!
Had dit eerlijk gezegd nog nooit eerder mee gemaakt.
Toen tante Nele naar de hemel ging, was ik amper 8 jaar en besefte ik dat allemaal nog niet zo goed, maar nu...
Ik ben gelukkig niet alleen op deze wereld en vind wel de nodige troost bij de kindjes en oom Dominiek.
Slaap zacht
tante Isa xxx

Sofie zei

Hallo Soetkin,
je zal me wellicht niet kennen, maar ik ben een kleuterjuf uit de school van Jelle en Silke... Toevallig kwam ik hier terecht op je blog en ik wilde gewoon weten hoe het nu met je gaat! Goed, hoop ik, als ik lees hoeveel mensen achter en met je staan! Chapeau!
Ik zet je blog bij mijn favorieten, want ik zal af en toe komen kijken... want ik heb het gevoel dat vele mensen je dierbaar zijn en dat raakt me!

En Stephanie: een dikke pluim voor het werk dat je hier al leverde: het moet je veel kracht en moed geven om dat te kunnen doen, ook al mis je haar zo hard, want dat voel ik hier...
Sterkte aan iedereen.
Sofie D Z

Anoniem zei

Lieve Soetkin,

Reeds enkele dagen heb ik het heel moeilijk met je afwezigheid. Het is precies nu pas dat ik echt begin te beseffen dat je er niet meer bent. En toch kan ik af en toe wel je aanwezigheid voelen hoor. Nadat we gisteren van je plekje kwamen hebben we nog een tijdje over je gepraat samen met de kindjes en mammie. Oh Soetkin meisje, we missen je allemaal heel erg!

Liefs van ons allen,
P.V.

Anoniem zei

Hallo lieve Soetkin,

Vandaag ben ik rond kwart voor negen opgestaan. Ik heb mijn valies gemaakt met wat tekengerief erin voor op reis. Ik heb ook dingen van mijn zus er bij gestoken. Vanmiddag gaan mijn zus en ik gaan paardrijden op Paulientje. En morgen komen we nog eens naar jou voor we vrijdag vertrekken op reis. maar ik neem je foto mee en je T-shirt dan kan ik veel aan je denken.


Dikke zoen en knuffel,
Louise
xxxx

Anoniem zei

Dag dag,
't Was vandaag weer een supermooie dag. Oké, ik geef toe, de zon scheen wel niet de hele tijd, maar dat is ook niet nodig. Als 't lekker warm is, dan is 't voor mij al genoeg. Té warm is ook niet goed hé?
Wat vind je van het tekstje dat ik gisteren bracht? Vind je het mooi? Ik hoop van wel... Maar ja, er wordt zoveel op de blog geschreven dat je waarschijnlijk tijd te kort komt om alles te lezen.
Straks gaan we met een paar mensen op reis. Je mama, papa en broer gaan weg, Stéfanie en Pieter gaan weg, Louise gaat weg, wij gaan weg... 't Zal dus wel een tijdje rustiger worden op de blog. Je tantes, Elke en de vele anderen zullen het moeten rechthouden hé. Maar niet getreurd: nadien zullen we je in 't lang en 't kort informeren over onze vakantiegebeurtenissen. (Iets korter op de blog, maar op jouw plekje wel iets uitgebreider hé.) Vandaar gaan we nu al een hele hoop schrijven, zodat je zeker genoeg leesmateriaal hebt om je mee bezig te houden. Kwestie dat je je niet verveeld ;).
En weet je, je mag ook gerust eens een kijkje komen nemen hoor. Jij kan veel sneller overal naartoe reizen dan wij dat kunnen. Van Friesland naar België naar ... (andere reisbestemmingen zelf in te vullen).
Allé, kga dan nog eventjes een fietstochtje maken. Kwestie van een beetje te oefenen, humhum. Friesland/Nederland is gekend als fietsland, dus we kunnen niet onderdoen voor de anderen!

Sluutjes, knuf en slaapwel voor straks.