Soetkin* & Willem*

Soetkin* & Willem*

zondag 29 juni 2008

29 juni...

Dag lieve meid,

Hoe gaat het met jou? Goed zeker? Want het was vandaag alweer mooi weer! Als jij daar echt voor zorgt, bedankt hoor! Ik ben deze morgen bij JOUW plekje geweest, heb geweend, pff...khad het moeilijk! Het is al heel mooi geworden en er blijven prachtige werkjes, prachtige kaartjes, bloemen, vlinders bijkomen. Wat zie je toch dat iedereen nog enorm veel om je geeft! Ik moest vandaag naar de bowling met het koor. Het was nog leuk hoor, maar ja we hebben ook een leuke groep hé. Hopelijk heb je ons een beetje kunnen volgen... Weetje nog wat Tine je deze morgen zei? Telkens als we een strike smeten we aan u gingen denken? Want ik heb er toch een 5tal gesmeten, maar heb niet enkel dan aan u gedacht! Heb eigenlijk de hele tijd aan u gedacht, ik was nogal vertrooid vandaag. Kweet niet hoe het komt. Waarschijnlijk omdat ik u super hard mis, ik begin denk ik stil aan te beseffen dat jij er niet meer bent. Ook al wil ik dat niet geloven! Pff...nu nog 1 examen en dan vakantiejob, heb er helemaal geen zin in. Heb zin om bij jou te zitten, te vertellen, te lachen, samen dingen te doen! Maar dat kan allemaal niet meer! Stom!!! Weetje waar ik me sterk aan hou? Aan deze blog hier, aan alle reacties van alle lieve mensen die hier dingen op plaatsen, ik trek me daar aan op! Je kan niet geloven hoeveel steun het voor mij is! Dan denk ik van: " ik ben toch niet alleen die zo'n gevoel heeft" Maar ja, met een gevoel daar ben je niets mee hé! Ik wou dat ik je nu kon horen, kon zien,... Weetje nog dat ik vaak belde naar het ziekenhuis de zondagavond... ik ken nog altijd je nummer vanbuiten! Ik wou dat ik ook nu jou even kon bellen, om te vragen hoe het gaat. Waarop jij altijd antwoorde: "Cva maar tkan altijd beter hé, het gaat met ups en downs" Ik bleef maar kaarsjes branden en voor je duimen maar heb dat blijkbaar niet hard genoeg gedaan! Jammer... Het was raar vandaag in de bowling, raar dat jij er niet bij was. Je deed dat zo graag hé? Hihi... maar ja. We moeten het doen met herinneringen hé! En best dat we dat nog hebben. Ik heb je foto laten afdrukken en heb die in mijn kamer gezet! Zo zie ik u elke avond voor ik ga slapen en elke morgen als ik opsta! Goo...Soetje toch! (Zoals ik vaak zei: Soetje... :'( ) Maar kijk kga je weer laten, zodat je kan gaan slapen want het is al laat hé. Morgen ga ik de hele dag studeren en dinsdag ook. Tot 16.30u en dan kom ik naar je toe! Naar JOUW plekje, alleen of met je ouders geen idee! Soetje, blijf er voor ons zijn! In mijn hartje blijf je voort bestaan! Khou super veel van jou, vergeet dat niet!

Slaapwel mijn kleine meisje,
Stéfanietje

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Helaba

We zijn vandaag met de Maxi's naar de bowling geweest. Ik ben ook maar meegefietst want ik kende natuurlijk de weg weer niet, zoals gewoonlijk :)

't Was echt heel leuk, maar toch was er iets te kort, ik miste precies iets... Ik weet nog dat jij zei dat je dat ook niet goed kon, maar dan de ene strike na de andere gooide. Wel, bij mij was het ook zo vandaag: ik begon met twee strikes na elkaar. Precies alsof jij me wat hielp!

De meesten zijn geslaagd en hebben goede punten. Natuurlijk moeten we nu nog de resultaten van Thomas en Arne afwachten hé. Die komen wat later... Stéfanie is er helaas nog niet van af. Ze is wel goed afgestudeerd, maar ja, nu nog wat leren voor een vrijstelling.
Dus ben jij er ook nog niet van af hé. Ik hoop dat je nog niet teveel kramp hebt in je duimen en dat je nog een laatste restje duim kan opsteken voor Stéfanie. Zo zal haar laatste examen ook wel lukken.

Morgen probeer ik nog wel even langs te komen. Ik hoorde dat er weeral een boel nieuwe vlinders staan. Ik ben benieuwd!

Tot dan!
Kus, Tine

Anoniem zei

Lieve Soetkin,
wat heb jij toch een leuke, 'echte' vriendin.
We hebben je mama ook veel gesproken op 3K6 maar via deze blog
hebben we je echt leren kennen.
Je mama zagen we terug wanneer je broer naar Spa gegaan is.
Dagelijks komen we eens piepen op je blog.
Jij zit ook voor altijd in ons hart.
Hugo, Marianne en Eline

Anoniem zei

hallo Soetkin

dit weekend speelde de kleinzoon 3jaar in de tuin die is ook verzot van vlinders, hij was ze aan het bewonderen toe er plots eentje van koers veranderd en op zijn neusje lande ,grote paniek hij begon te roepen en te zwaaien.Ik trooste hem en zei dat vlinders braaf en lief waren met de plotse gedachten bij u ,meer kan je zo kind toch niet uitleggen,een beetje later trok hij een van de bloempjes af en droeg hij die naar een vlinder een beetje verder ,ik kreeg de tranen in mijn ogen en mijn kleine schat wist niet waarom
het beste voor alle
groetjes

Anoniem zei

Ik laat je varen
Een heel klein bootje.
Ik blijf je aanstaren
tot je uit mijn zicht bent
verdwenen , levensgenootje.

Ik hoop op stilstaand water
Ik hoop op laag getij , zij het eb
Dan hoef ik niet te denken aan
later , hou ik jou dicht bij mij
en ben ik trots op wie ik heb.

Het water gaat niet stromen....
Ik heb geluk

Anoniem zei

Hallo Soetkin,

We (mijn mama en ik) zijn juist weer thuis van jou plekje.Je oma Lieve en Jeroom waren er ook .We hebben wat staan vertellen allemaal hele goeie dingen en over hoe mooi alle bloemen en de vele vlinders wel zijn.
We hebben samen alle bloemen wat water gegeven want met dat goeie weer dat je ons heeft moeten we ze goed verzorgen hé.
Morgen kan ik niet komen want we gaan met de turnclub naar technopolis en het zal laat zijn als ik terug thuis ben.
Maar als mijn mama vroeg thuis is zal ze jou wel even komen bezoeken.
Maar woensdag kom ik zeker terug naar jou plekje beloofd.

Slaapwel Soetkin en nog een dikke zoen

Je vriendin Elke

PS: Stefanie we duimen voor jou laatste examen hoor.

Anoniem zei

Hoi,

't Was me wel weer 't dagje hoor! Vanmorgen opnieuw vroeg opgestaan, hoewel het vakantie is hé. Maar ja, er was nog karweitjesdag op school. Poetsen, kuisen, kasten leegmaken en opnieuw sorteren, klaslokalen schikken, vuilnisbakken uitwassen...
Pff, 'k was helemaal bestoft toen ik thuiskwam. Nu ja, het is nu gelukkig in orde. 't Ligt ongeveer proper :)

Hoe was het bij jou? Ook een drukke dag gehad? Waarschijnlijk is er veel bezoek geweest hé. Met zo'n mooi weer. Hopelijk verwelken de bloemen niet té snel. Nu ja, anders brengen we gewoon weer anderen... Af en toe eens vernieuwen.

'k Heb gisteren ook vernomen wanneer je herdenkingsviering is. 'k Zal er zeker bij zijn, staat al in mijn agenda genoteerd!

Allé, kzal je dan maar weer eens laten. Anders altijd met mijn gezever... ;)

Tot een beetje later hé.
Kus, Tine.

Anoniem zei

Dag muzzeke,
We zijn alweer een dagje verder... Wat zouden we graag de klok 'een beetje'(veel) kunnen terugdraaien!?
We hadden/hebben nog zoveel te vertellen/te vragen/te doen...
't Wordt stilaan duidelijker en duidelijker dat je er niet meer bent... of toch? Toen we zopas op 't kerkhof arriveerden zagen we twee 'spelende' vlinders...
Weet, Soetkin, je bent en blijft in onze gedachten. En ook je stille broer mist je! (Loer maar ne keer naar zijn nickname, of hoe heet dat msn-gedoe ;-) Intssen wordt jouw plekje met de dag kleuriger en fleuriger. Geniet er hopelijk maar wat van!
Voor straks: slaap lekker en droom zacht! Je hebt het meer dan verdiend!
Tot morgen! papa (en mama en broere) Xxx Xxx X

Anoniem zei

Soetkin,
voor de meeste kinderen is de vakantie vandaag begonnen, met mooi weer. Er moeten er ook nog heel wat blokken voor herexamens en daar moeten we natuurlijk nog voor duimen.
Bij het lezen van al die ontroerende tekstjes, moet ik nu en dan een traan wegpinken.
Een traan van verdriet omdat je er niet meer bent, omdat het soms nog niet genoeg tot ons doordringt dat je er lichamelijk niet meer bij bent. Maar in ons hart blijf je verder leven en dat zal nooit veranderen.
Ik kijk nu meer dan anders naar de foto's die we van je hebben.
Weet je dat ik ook nog heel veel terugdenk aan het feestje toen je 100 dagen op 3K6 lag.
Wat heb ik toen afgezien, vond het zo verschrikkelijk om je daar zo te zien liggen, had zoveel medelijden met je.
Nu leef je verder zonder pijn en kan je zorgen voor allen die ook al aan de overkant zijn...
Slaap zacht
tante Isa xxx